• Cultura, gastronomia, humor, música i poesia, els ingredients del 'Taquilla Inversa'

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia cultura 15. 09. 2016

Cultura, gastronomia, humor, música i poesia, els ingredients del 'Taquilla Inversa'

Dijous, s'estrena el nou programa de cultura de TV L'H

Tot ja està enllestit perquè a les 20h del vespre d’aquest dijous comenci a caminar 'Taquilla Inversa', la nova aposta cultural setmanal de TV de L’Hospitalet. De la mà de la Laura Alsina coneixerem les diferents propostes cultural de la ciutat, amb concursos, teatre, música, llibres, gastronomia, art i actuacions a plató.

Avui dijous, la primera convidada serà la cantant Lidia Guevara que també farà una actuació en directe. A més, i de la mà de la secció 'L’H gastronòmic', que es farà un cop al mes, s’estrenarà un concurs que vol i interactuar amb el telespectador a través de les xarxes socials. Se sortejarà una tapa i una canya al Celler 1912 entre tots aquells que facin un “m’agrada” i segueixin la pàgina del Facebook del programa o bé facin un retweet, a la pàgina de Twitter.

També s'estrena la secció “Instagramers” que vol recollir imatges de la ciutat i les seves diferents cares, de la mà de @instalhospi.

Podreu estar informats de totes les estrenes de cinema i a la secció de llibres, les biblioteques de la ciutat ens faran recomanacions.

El Pren-ne Nota, l'agenda d'activitats,  es manté a la graella de programació els dimarts, dimecres i divendres a les 19:45h en un format més breu.

El programa es podrà consultar a la carta a L'Hdigital.

Imprimir
« Enrere

SOS dels quiosocos de LH

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 09. 09. 2019

SOS dels quioscos de L'H

Demanen poder exhibir publicitat comercial per sobreviure

Veu d'alarma dels quioscos, les propietàries i propietaris dels quals demanen un canvi de normativa per disposar d'una nova via d'ingressos, a través de la publicitat. En els últims 10 anys, han tancat més de 40 quioscos. Ara només resisteixen una trentena, segons l'Associació Professional de Venedors de Premsa de Barcelona. El factor principal de la crisi són els continguts a Internet.

Una possible solució seria un canvi de normativa que permetés col•locar publicitat 100% comercial, no tan sols del món editorial, als plafons laterals i a la part posterior dels quioscos, tal com es fa a Barcelona.

El Jaime Ayala és propietari d'un quiosc de la Carretera de Collblanc des de 1973, tot i que ara el porta el seu fil, i creu que "poder tenir publicitat ens ajudaria força. De fet, sé de bona tinta que els quioscos de Barcelona ingressen al voltant de 700 euros cada mes per aquest concepte".

L'Elena Llamas es va fer càrrec del quiosc de la rambla Just Oliveras al novembre de l'any passat. Tot i no ser membre de l'associació venedors, comparteix una realitat semblant: la majoria dels ingressos prové ara de les revistes del cor i especialitzades i de les col•leccions. També d'altres productes, com ara tabac, joguines, llaminadures, targetes de transport i petits complements, entre d'altres. "El que no venem amb els diaris i les revistes, l'hen de cobrir amb d'altres coses", ha explicat.

El quioscos també demanen que el percentatge de venda d'articles complementaris sigui més elevat

El govern local recorda que en els últims anys s'han adoptat mesures, com la supressió d'algunes taxes, per afavorir els quioscos. També es mostra favorable al canvi de normativa perquè hi hagi publicitat, tot i que, de moment, sense data concreta. El tinent d'alcalde de Convivència i Seguretat, Pepe Castro, ha dit que s'ha creat una comissió específica per abordar aquesta questió.

La normativa dels quioscos no s'ha tocat des de 1991. La trentena de professionals que encara manté aquesta activitat reclama un canvi urgent de la normativa, abans la crisi no s'agreugi encara més.