• Cultura, gastronomia, humor, música i poesia, els ingredients del 'Taquilla Inversa'

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia cultura 15. 09. 2016

Cultura, gastronomia, humor, música i poesia, els ingredients del 'Taquilla Inversa'

Dijous, s'estrena el nou programa de cultura de TV L'H

Tot ja està enllestit perquè a les 20h del vespre d’aquest dijous comenci a caminar 'Taquilla Inversa', la nova aposta cultural setmanal de TV de L’Hospitalet. De la mà de la Laura Alsina coneixerem les diferents propostes cultural de la ciutat, amb concursos, teatre, música, llibres, gastronomia, art i actuacions a plató.

Avui dijous, la primera convidada serà la cantant Lidia Guevara que també farà una actuació en directe. A més, i de la mà de la secció 'L’H gastronòmic', que es farà un cop al mes, s’estrenarà un concurs que vol i interactuar amb el telespectador a través de les xarxes socials. Se sortejarà una tapa i una canya al Celler 1912 entre tots aquells que facin un “m’agrada” i segueixin la pàgina del Facebook del programa o bé facin un retweet, a la pàgina de Twitter.

També s'estrena la secció “Instagramers” que vol recollir imatges de la ciutat i les seves diferents cares, de la mà de @instalhospi.

Podreu estar informats de totes les estrenes de cinema i a la secció de llibres, les biblioteques de la ciutat ens faran recomanacions.

El Pren-ne Nota, l'agenda d'activitats,  es manté a la graella de programació els dimarts, dimecres i divendres a les 19:45h en un format més breu.

El programa es podrà consultar a la carta a L'Hdigital.

Imprimir
« Enrere

La Saboga avala el projecte de bici metropolitana, però planteja millores

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 18. 01. 2022

La Saboga avala el projecte de bici metropolitana, però planteja millores

L'entitat ecologista creu que cal millorar la interconnexió dels carrils bici de les diverses ciutats

L’entitat ecologista La Saboga confia que el projecte AMBici, el servei de bicicletes que l’Àrea Metropolitana i TMB implantaran a finals de 2022 a 15 ciutats, també a L’H, permeti augmentar l’ús social de la bicicleta, com a mitjà de transport sostenible i saludable. Tot i així, reclama que els aparcaments no estiguin a la vorera i que els carrils bici més ben connectats entre si.

La Saboga considera que un punt fort d’AMBici és que les 2.600 bicis elèctriques previstes inicialment, 350 a l’Hospitalet, seran compatibles amb el Bicing, de Barcelona, un aspecte que veïnes i veïns de l’Hospitalet que fan servir el servei de la capital catalana també creuen positiu.

Raúl Rodríguez Díaz, president de La Saboga, creu que “la permeabilitat entre municipis és un avantatge claríssim perquè hi hagi bicis anat d’una ciutat a una altra”. I ha afegit que caldria “fer un esforç per interconnectar els carrils bici de dels diversos municipis, perquè, tot i que ja s’ha començat a fer, caldria fer-hi encara més incidència en aquest aspecte”.

De la seva banda, Roger Jiménez Remacha, periodista freelance i usuari del Bicing, ha explicat que “si per motius de feina o qualsevol altre raó haig d’anar a l’Hospitalet i després a un altre lloc, llavors haig de deixar el Bicing i o bé agafar el transport públic o bé agafar la meva bici particular”, així que, segons que ha afegit, “poder fer servir la mateixa bici serà un avenç important”.

AMBici també preveu la instal•lació de 250 punts d’estacionament a l'àrea metriopolitana, amb la proximitat al transport públic com a criteri prioritari. Segons La Saboga, aquests aparcaments haurien de ser a la calçada. Raúl Rodríguez Sánchez recorda que les ciutats encara estan pensades per al cotxe “i una condició trocal per anar canviant això seria que la bici li prengui espai públic al cotxe”.

A l’Hospitalet, els compartiments BiciBox i els aparcaments en ‘U’ de la via publica també seran a l’abast.

Els ajuntaments estudiaran possibles descomptes en el transport públic si es fan servir el servei AMBici. El tinent d’alcaldia de Convivència i Seguretat, Pepe Castro Borrallo, ha manifestat que la idea és que intermodalitat de fer un tram dels trajectes en bici i un altre tram amb transport públic “tingui incentius en l’ús del transport públic. I en aquest punt, la presència de TMB és un factor extraordinari”.

La Saboga considera que la ciutadania que es mogui habitualment amb la seva bici particular també hauria de rebre aquestes bonificacions perquè també contribueix a millorar la qualitat de l’aire.