• Cultura, gastronomia, humor, música i poesia, els ingredients del 'Taquilla Inversa'

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia cultura 15. 09. 2016

Cultura, gastronomia, humor, música i poesia, els ingredients del 'Taquilla Inversa'

Dijous, s'estrena el nou programa de cultura de TV L'H

Tot ja està enllestit perquè a les 20h del vespre d’aquest dijous comenci a caminar 'Taquilla Inversa', la nova aposta cultural setmanal de TV de L’Hospitalet. De la mà de la Laura Alsina coneixerem les diferents propostes cultural de la ciutat, amb concursos, teatre, música, llibres, gastronomia, art i actuacions a plató.

Avui dijous, la primera convidada serà la cantant Lidia Guevara que també farà una actuació en directe. A més, i de la mà de la secció 'L’H gastronòmic', que es farà un cop al mes, s’estrenarà un concurs que vol i interactuar amb el telespectador a través de les xarxes socials. Se sortejarà una tapa i una canya al Celler 1912 entre tots aquells que facin un “m’agrada” i segueixin la pàgina del Facebook del programa o bé facin un retweet, a la pàgina de Twitter.

També s'estrena la secció “Instagramers” que vol recollir imatges de la ciutat i les seves diferents cares, de la mà de @instalhospi.

Podreu estar informats de totes les estrenes de cinema i a la secció de llibres, les biblioteques de la ciutat ens faran recomanacions.

El Pren-ne Nota, l'agenda d'activitats,  es manté a la graella de programació els dimarts, dimecres i divendres a les 19:45h en un format més breu.

El programa es podrà consultar a la carta a L'Hdigital.

Imprimir
« Enrere

La tercera edició del programa Inspira STEAM finalitza

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 06. 07. 2022

La tercera edició del programa Inspira STEAM finalitza amb la quota de participació més alta de Catalunya

Es vol fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre l'alumnat

Torre Barrina conclou una nova edició del projecte Inspira STEAM, una de les iniciatives que promou en el seu Servei Educatiu, en col•laboració amb la Universitat de Deusto. L’objectiu és fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat de 6è de primària i 1r d’ESO, especialment entre les noies. L’H és la ciutat amb més adhesió de Catalunya.

Més de 300 alumnes de L’Hospitalet han participat de les sessions de mentoria conduïdes de forma voluntària per dones de l’ecosistema STEAM de la ciutat. Com a novetat, en aquesta edició s’hi ha afegit també la figura del mentor.

Durant la sessió de tancament d’aquest dimarts, es farà una posada en comú entre representats dels centres educatius i mentores. A continuació, tindrà lloc la presentació de la nova convocatòria per al curs 2022-23, on es convidaran diferents empreses i entitats de l’AMB.

A l’edició 2021-2022 han participat set centres educatius, de manera que L’Hospitalet és la ciutat amb més adhesió de Catalunya. Han pres part l’Escola Pau Sans, l’Escola Santa Marta, l’Escola Pineda, l’Escola Ernest Lluch, l’Escola Sant Josep - El Pi, l’Escola Bernat Desclot i l’Institut Mercè Rodoreda.

David Quirós, tinent d'alcalde d'Educació, ha assenyalat que "pràcticament el 50% de les accions que s'han fet a la província de Barcelona s’han fet a L’Hospitalet, tenim 17 mentores de diferents empreses que a més han teixit altres col.laboracions amb els centres educatius. L’objectiu el curs que bé és poder créixer amb més escoles, més mentores i mentors. De fet aquest any s’ha incorporat la figura masculina, perquè amb el seguiment amb els alumnes a classe hem detectat que era positiu que estigués dins del projecte”.

Inspira STEAM s’imparteix a través de sis sessions d’una hora cadascuna, en horari lectiu i amb un espai entre sessions de dues a tres setmanes. Es realitzen sessions grupals dinamitzades per una dona amb perfil cientificotecnològic de la ciutat. Enguany, dinou mentores i un mentor amb vinculació amb L’Hospitalet han compartit la seva experiència dins el món empresarial i universitari. El programa s’inicia entre gener i febrer i finalitza entre març i maig.

David Quirós ha assegurat que "altre dels objectius es veure l’impacte que tindrà el programa STEAM i quantes noies s'incorporaran al llarg aquests anys a aquestes professions científiques i tecnològiques”

Els continguts de les sessions giren al voltant de la definició de les STEAM i la seva importància per al desenvolupament econòmic i social; conèixer les professions lligades a les STEAM; identificar i reconèixer els estereotips en ciència i tecnologia, especialment de gènere, i conèixer els referents de dones científiques i tecnòlogues en la història, incloent també referents actuals i propers.

El programa pretén trencar els estereotips de gènere de l’alumnat, permeten que les nenes es plantegin itineraris formatius i professionals cientificotecnològics i així impulsar, a llarg termini, la igualtat en les quotes de gènere entre les vocacions científiques i tecnològiques, tant desiguals avui dia.