• Cultura, gastronomia, humor, música i poesia, els ingredients del 'Taquilla Inversa'

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia cultura 15. 09. 2016

Cultura, gastronomia, humor, música i poesia, els ingredients del 'Taquilla Inversa'

Dijous, s'estrena el nou programa de cultura de TV L'H

Tot ja està enllestit perquè a les 20h del vespre d’aquest dijous comenci a caminar 'Taquilla Inversa', la nova aposta cultural setmanal de TV de L’Hospitalet. De la mà de la Laura Alsina coneixerem les diferents propostes cultural de la ciutat, amb concursos, teatre, música, llibres, gastronomia, art i actuacions a plató.

Avui dijous, la primera convidada serà la cantant Lidia Guevara que també farà una actuació en directe. A més, i de la mà de la secció 'L’H gastronòmic', que es farà un cop al mes, s’estrenarà un concurs que vol i interactuar amb el telespectador a través de les xarxes socials. Se sortejarà una tapa i una canya al Celler 1912 entre tots aquells que facin un “m’agrada” i segueixin la pàgina del Facebook del programa o bé facin un retweet, a la pàgina de Twitter.

També s'estrena la secció “Instagramers” que vol recollir imatges de la ciutat i les seves diferents cares, de la mà de @instalhospi.

Podreu estar informats de totes les estrenes de cinema i a la secció de llibres, les biblioteques de la ciutat ens faran recomanacions.

El Pren-ne Nota, l'agenda d'activitats,  es manté a la graella de programació els dimarts, dimecres i divendres a les 19:45h en un format més breu.

El programa es podrà consultar a la carta a L'Hdigital.

Imprimir
« Enrere

FGC confia que l'actuació a l'estació de l'avinguda Carrilet reforci la fiabilitat

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 22. 09. 2022

Les obres a l'estació L'H-Carrilet de FGC milloren la fiabilitat i redueixen la despesa energètica

La Generalitat també destinarà 440 milions a connectar les línies del Vallès i Llobregat-Anoia

Les obres de consolidació de la plataforma de les vies que s’han dut a terme aquest estiu a l’estació de l’avinguda del Carrilet de FGC han de donar més fiabilitat als combois i també tindran un vessant mediambiental, ja que no caldrà tanta despesa energètica per evitar les filtracions del subsòl. S´hi han invertit més de 4 milions d'euros. De cara al futur, el gran repte és la connexió de les línies del Vallès i Llobregat-Anoia.

Aquestes obres de manteniment i millora de la infraestructura de l'estació de Carrilet han consistit en el reforçament del terreny amb injeccions de formigó, ja que el subsòl és poc resistent i amb filtracions d’aigua, i la col•locació de 24 pous de bombeig, amb l’objectiu, justament, de reduir el nivell freàtic de l’aqüífer.

Isidre Gavín i Valls, secretari de Mobilitat i LogÍsitica de la Generalitat i vicepresident de FGC, ha explicat que en el terreny "hi havia moltes sorres i hem fet penetracions de formigó cap el terra per reduir les filtracions i tenir així uan infraestructura totalment resistent".

Les obres, que han tingut afectacions en superfície, s’han dut a terme al llarg de l’estiu, en temporada baixa, per poder prestar servei amb una sola via entre les estacions de Sant Josep i Almeda. El servei ha quedat restablert el 5 de setembre.

La nova plataforma de vies ha de donar més fiabilitat i també tindrà un vessant mediambiental, ja que, segons Isidre Gavín, "el bombeig constant d'aigües i les tasques de manteniment suposava una despesa de consum elèctric que ara reduim".

Futura connexió de la línea Llobregat-Anoia i Vallès

D’altra banda, la Generalitat ha de licitar pròximament les obres d’allargament de la línia Llobregat-Anoia de FGC, que ara queda interrompuda a la plaça Espanya, i que haurà d’arribar, a través d’un túnel de 4 km, fins al barri de Gràcia, a Barcelona, on connectarà amb la línia del Vallès.

El pressupost global és de 440 milions d’euros. A banda de reforçar la mobilitat d’aquestes comarques, també s’han projectat noves estacions a l’Hospital Clínic i la plaça Francesc Macià, de Barcelona.

Isidre Gavín i Valls ha indicat que es pot fer un paral·lelisme amb la unió de la línia 9 de Metro i del tramvia metropolità i ha recordat que "aquestes dues línies de FGC, que donen un gran servei a territoris molt poblats, que son estratèics, però que no acabaven d'estar connectats entre ells".

La Generalitat es planteja l'objectiu de reduir la circulació del vehicle privat d'un 25%, tot millorant les prestacions de la xarxa de transport públic, com la futura connexió de les línies del Vallès i Llobregat-Anoia de FGC i les obres, encara en marxa, del tronc central de la L9 de Metro.