• Cultura, gastronomia, humor, música i poesia, els ingredients del 'Taquilla Inversa'

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia cultura 15. 09. 2016

Cultura, gastronomia, humor, música i poesia, els ingredients del 'Taquilla Inversa'

Dijous, s'estrena el nou programa de cultura de TV L'H

Tot ja està enllestit perquè a les 20h del vespre d’aquest dijous comenci a caminar 'Taquilla Inversa', la nova aposta cultural setmanal de TV de L’Hospitalet. De la mà de la Laura Alsina coneixerem les diferents propostes cultural de la ciutat, amb concursos, teatre, música, llibres, gastronomia, art i actuacions a plató.

Avui dijous, la primera convidada serà la cantant Lidia Guevara que també farà una actuació en directe. A més, i de la mà de la secció 'L’H gastronòmic', que es farà un cop al mes, s’estrenarà un concurs que vol i interactuar amb el telespectador a través de les xarxes socials. Se sortejarà una tapa i una canya al Celler 1912 entre tots aquells que facin un “m’agrada” i segueixin la pàgina del Facebook del programa o bé facin un retweet, a la pàgina de Twitter.

També s'estrena la secció “Instagramers” que vol recollir imatges de la ciutat i les seves diferents cares, de la mà de @instalhospi.

Podreu estar informats de totes les estrenes de cinema i a la secció de llibres, les biblioteques de la ciutat ens faran recomanacions.

El Pren-ne Nota, l'agenda d'activitats,  es manté a la graella de programació els dimarts, dimecres i divendres a les 19:45h en un format més breu.

El programa es podrà consultar a la carta a L'Hdigital.

Imprimir
« Enrere

Nova oportunitat per crear un servei de bicicleta pública metropolità

  • Nova oportunitat per crear un servei metropolità de bicicleta pública

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 28. 07. 2021

Nova oportunitat per crear un servei metropolità de bicicleta pública

És previst que pugui funcionar a finals de 2022

El Consell Metropolità de l'AMB ha aprovat aquesta setmana l'establiment del nou servei de bicicleta pública metropolitana, que previsiblement veurà la llum a finals de l'any 2022. L’Hospitalet estarà integrada dins d’aquest nou servei. Serà la tercera vegada que s’intenta posar en marxa aquest servei metropolità de bicis, després dels intents sense èxit de 2008 i 2019.

Aquest nou servei metropolità recull l'experiència de l'e-Bicibox i pren el Bicing barceloní com a referent per fer un servei metropolità més potent, de més abast territorial. A banda de suposar una nova oferta de mobilitat alternativa a la metròpolis de Barcelona, el servei es crea amb la voluntat d'ampliar la cobertura de les xarxes de transport públic i de crear un servei complementari del transport públic.

"L'experiència que ens ha aportat durant aquests dos darrers anys l'e-Bicibox, a l'AMB ens ha permès fer un pas més i evolucionar, plantejar i crear un nou servei de bicicleta pública metropolitana més ampli, potent i ambiciós", explica el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda. "El nou projecte implica un desplegament territorial més ampli, amb municipis del Baix Llobregat i del l'àmbit del Besòs, una flota de bicicletes més gran i el suport econòmic dels ajuntaments, amb la integració amb Barcelona com a objectiu i amb la complementarietat amb el sistema metropolità de transport públic com a estratègia", concreta.

L'AMB, titular del nou servei, i TMB, gestora

L'AMB és la creadora i titular del nou servei metropolità de bicicletes públiques, i coordinarà la implantació del servei, d'acord amb els municipis metropolitans. Després d'aquest estiu, l'AMB aprovarà el conveni tipus per fer efectives les adhesions dels ajuntaments al nou servei de bici pública metropolitana. El conveni l'hauran de subscriure, individualment, l'AMB i cada municipi.

Per delegació de l'AMB i d'acord amb la llei per la qual es regeix l'organisme metropolità, TMB serà el gestor del nou servei, a través de la seva societat Projectes i Serveis de Mobilitat S.A. (PMS), que farà un concurs públic obert per adjudicar la instal·lació i explotació del servei a un operador privat.

En una primera fase, el servei comptarà amb 2.000 bicicletes i 200 estacions, distribuïdes per 15 municipis de la metròpolis. Concretament, serà present a L'Hospitalet, Badalona, Cornellà, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues, Sant Feliu, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels. En una segona fase, l'AMB seguirà treballant amb la resta de consistoris metropolitans perquè progressivament s'adhereixin al servei i l'incorporin.

D'altra banda, l'organisme metropolità destaca que l'AMB i l'Ajuntament de Barcelona estan treballant per fer efectiva la compatibilitat dels dos sistemes de bicicleta pública: el futur nou servei de bici pública metropolitana i l'actual Bicing de la ciutat de Barcelona.

Sobre l'actual servei e-Bicibox, que també funciona a L'Hospitalet,  l'AMB informa que seguirà actiu fins a la posada en marxa del nou servei de bicicleta pública metropolitana. Posteriorment, els usuaris es traspassaran al nou sistema, i les infraestructures de l'e-Bicibox es reconvertiran per al Bicibox, el servei d'aparcament de bicicletes particulars metropolità.