• Cultura, gastronomia, humor, música i poesia, els ingredients del 'Taquilla Inversa'

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia cultura 15. 09. 2016

Cultura, gastronomia, humor, música i poesia, els ingredients del 'Taquilla Inversa'

Dijous, s'estrena el nou programa de cultura de TV L'H

Tot ja està enllestit perquè a les 20h del vespre d’aquest dijous comenci a caminar 'Taquilla Inversa', la nova aposta cultural setmanal de TV de L’Hospitalet. De la mà de la Laura Alsina coneixerem les diferents propostes cultural de la ciutat, amb concursos, teatre, música, llibres, gastronomia, art i actuacions a plató.

Avui dijous, la primera convidada serà la cantant Lidia Guevara que també farà una actuació en directe. A més, i de la mà de la secció 'L’H gastronòmic', que es farà un cop al mes, s’estrenarà un concurs que vol i interactuar amb el telespectador a través de les xarxes socials. Se sortejarà una tapa i una canya al Celler 1912 entre tots aquells que facin un “m’agrada” i segueixin la pàgina del Facebook del programa o bé facin un retweet, a la pàgina de Twitter.

També s'estrena la secció “Instagramers” que vol recollir imatges de la ciutat i les seves diferents cares, de la mà de @instalhospi.

Podreu estar informats de totes les estrenes de cinema i a la secció de llibres, les biblioteques de la ciutat ens faran recomanacions.

El Pren-ne Nota, l'agenda d'activitats,  es manté a la graella de programació els dimarts, dimecres i divendres a les 19:45h en un format més breu.

El programa es podrà consultar a la carta a L'Hdigital.

Imprimir
« Enrere

Realitat virtual i Lego per sensibilitzar els alumnes de l’ESO en temàtiques de violència

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 02. 12. 2021

Realitat virtual i Lego per sensibilitzar els alumnes de l'ESO en temàtiques de violència

Un taller de la Fundació AEMA a l'IES Eduard Fontserè

L’Institut Eduard Fontserè ha organitzat un taller amb la Fundació AEMA per tractar situacions de violència mitjançant la realitat virtual i la construcció amb peces de Lego. Es tracta d’una activitat adreçada als alumnes de primer i segon d’ESO amb l’objectiu de sensibilitzar als més joves sobre l’assetjament escolar i el control de les relacions.

Durant la primera part del taller, els alumnes de segon d’ESO han viscut a través de la realitat virtual diferents situacions de violència des de tres punts de vista diferents: el de l’assetjador, el de la víctima i el de l’observador. D’aquesta manera, el centre vol conscienciar l’alumnat al voltant de temàtiques com l’assetjament escolar.

Aquesta activitat la duu a terme la Fundació AEMA, amb l’objectiu d’aconseguir aprenentatges més significatius en relació amb les situacions de violència a través de les tecnologies i el joc.

El director de la Fundació, Rober López, ha explicat que “amb la realitat virtual juguem amb el factor que l’experiència és més significativa per ells. Amb els vídeos són els protagonistes de les accions i viuen situacions d’assetjament en primera persona i els permet a la vegada tenir reflexions al voltant d’aquest tema i trobar eines per saber com actuar”.

La segona part del taller té a veure amb la reconstrucció i presentació de les diferents situacions de violència que han viscut a través de la realitat virtual fent servir peces de Lego. Amb elles, segons Xavier Pérez, membre del consell rector de la Fundació AEMA, “poden transmetre coneixement i resoldre conflictes i situacions. Ens resulta mot pràctic a l’escola perquè els facilita expressar allò que senten”.

Per la seva banda, el director del centre, Josep Maria Almacellas, ha explicat que “després de la pandèmia vam observar que l’alumnat patia un augment dels seus problemes de relació i les situacions de respecte entre ells”. Per aquest motiu, l’Institut Eduard Fontserè ha organitzat tot un seguit d’activitats durant el curs per conscienciar a l’alumnat pel que fa al respecte i la igualtat de gènere de les quals aquest taller en forma part.