Aula L'H Resum d'estiu (3) Reproduir video

10-08-2022 Aula L'H Resum d'estiu (3)

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 07-08-2022

    07-08-2022

    Veïns - Programa especial monogràfic sobre la "Història de la migració a L'H"

    Documental de l'historiador Quim Solias

  • Video: 06-08-2022

    06-08-2022

    Veïns Resum Estiu (4)

  • Video: 03-08-2022

    03-08-2022

    Aula L'H Resum d'estiu (2)

  • Video: 30-07-2022

    30-07-2022

    Veïns Resum Estiu (2)

  • Video: 26-07-2022

    26-07-2022

    Veïns Resum Estiu (1)

  • Video: 22/07/2022

    22/07/2022

    Entrevista de L'Informatiu - Clara Prats, investigadora grup BIOCOM-UPC

María Vicente inicia el campionat d'Europa sense pressió

La temporada de l'hospitalenca ha estat marcada per una lesió al quàdriceps

Pessics de Ciència abordarà la crisi climàtica a partir del setembre

Ofereix un cicle d'activitats sobre els desafiaments climàtics i a la crisi energètica

L'Escola de Vida amplia la seva oferta formativa amb nivells més avançats de català i castellà

Els dies 5, 6 i 7 de setembre s'obren les inscripcions per al curs 2022/2023

El juvenil de la Unificación Bellvite, en marxa

El conjunt de Quim Ruiz prepara la nova temporada, enguany a la Lliga Nacional

Les biblioteques obren a la tarda durant l'agost

Tecla Sala i La Bòbila amenitzen la calor amb diferents exposicions

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 31. 07. 2000

Primera norma per saber comunicar-se amb efectivitat per la Web

Amb una senzilla experiència, Alfons Cornella ens retorna a una lliçó massa cops oblidada

"Keep readers in mind", "tingues els lectors al cap", ha estat sempre la primera lliçó de les escoles convencionals de Periodisme, no parlem ja de les Facultats. universitàries. Alfons Cornella ens ho trasllada a Internet amb una expressió molt "infonòmica": "la càrrega de comprensió és responsabilitat de l'emissor" i no, com passa tantes vegades, a l'inrevés.
Cinc persones de bòlid per interpretar un mapa per bellugar-se per una coneguda ciutat castellana. Els carrers principals no tenien placa, "com si fós obligació del visitant conèixer-les!". D'aquesta anècdota viscuda, Alfons Cornella, professor d'ESADE, divulgador de la infonomia, coresponsable de la web que recomanem al marge i autor dels cèlebres missatges "Extra-Net", ens remet a la massa cops oblidada necessitat que l'esforç de decodificació dels missatges sigui ben preparat per l'emissor en qualsevol objectiu de comunicació. Traduïm del castellà: "Això ens porta a la reflexió següent. Durant massa temps, hem posat la càrrega de comprensió d'un procés comunicatiu en el receptor. Amb altres paraules, qui emet un missatge l'emet pensat que el receptor ja farà l'esforç necessari per decodificar-lo i metabolitzar-lo. El qui ha de fer l'esforç per comprendre és el qui rep el missatge"... Sentència conclusiva: "En una era en la qual l'atenció és un recurs escàs, el qui continuï pensant d'aquesta manera està condemnat al fracàs. El qui emet un missatge ha de pensar, en el moment mateix de la seva confecció, en com construir-lo perquè sigui fàcil d'entendre al receptor. I d'aquí a una sèrie de consideracions i d'enllaços que us recomanem perquè hem trobat del màxim interès per tot aquell qui vulgui fer alguna cosa sèria en comunicació (Internet inclòs, evidentment).