Els alumnes de l’Institut Bellvitge han guanyat el tercer premi del concurs Ètica i Ciència de la Fundació Grífols amb una dotació econòmica de 1.000 euros. Aquest concurs té l’objectiu de crear sensibilitat i reflexió entre els alumnes de diferents etapes escolars sobre les implicacions ètiques en la ciència.  

L’Institut va presentar al concurs el projecte “Comunicació: Ètica, Ciència i Tecnologia” destinat a desenvolupar el pensament crític al voltant de les implicacions ètiques dels avenços científics i tecnològics”

“Els reptes del segle XXI ens interpel•len a tots i a totes: des del canvi climàtic, l’esgotament dels recursos, els límits de la recerca en ciència, les bondats i maldats de la intel•ligència artificial. Volem que els nostres alumnes reflexionin sobre les qüestions ètiques relacionades amb tots aquests temes i que aprenguin a comunicar-ho. Volem que surtin futurs ciutadans més crítics i amb més consciència global”, explica la directora de l’Institut Bellvitge, Adela Barreda.

El premi ha valorat les diferents accions en aquesta línea que realitza l’Institut Bellvitge. Per exemple, una de les eines per a la reflexió i comunicació de qüestions ètiques és la revista “Life and science”, que elaboren els alumnes en col•laboració amb l’Idibell.

Aquest curs, a més, celebraran per primer cop un congrés de biomedicina en què els aspectes ètics estaran presents.