La veïna de L’Hospitalet viu sola i assegura que l’empresa li ha reconegut que es tracta d’un error humà a l’hora de realitzar la lectura del consum. Ha presentat diverses queixes a una oficina d’atenció al client d’Endesa, a l’Oficina del Consumidor (OCU) i davant el síndic de greuges; mentre que l’empresa li reclama el pagament de la factura rebutjada per un import de 1.800 euros.

Isabel Solano és una veïna del carrer Barcelona de L’Hospitalet que està vivint un autèntic calvari d’ençà que fa uns mesos va rebre una factura del gas de gairebé 1.800 euros. Ella va considerar que aquesta factura no era correcta i va acudir a la seva oficina bancaria per rebutjar-la. “Estem parlant d’un import molt alt, molt més que la meva pensió de viudetat”, explica Solano, que viu sola des que va faltar el seu marit.

Solano ha acudit diverses vegades a una oficina d’Endesa per demanar que se solucioni el problema. “Les noies de l’oficina m’han atès sempre molt amablement i, fins i tot, m’han reconegut que deu ser un error humà a l’hora d’apuntar la lectura del comptador. Aquí sempre ve un noi a mirar el consum”, indica la veïna del Centre. Com que l’incidència no s’ha solucionat i l’empresa li ha continuat reclamant el pagament de la factura, la família ha acudit a l’OCU i al síndic de greuges.

L’afectada lamenta la dificultat per resoldre l’error i el temps perdut en gestions. També destaca la impotència que genera a la gent gran haver d’iniciar reclamacions a través d’internet, així com el sistema arcaic per mesurar el consum del gas. “Des d’Endesa ens van demanar que compréssim un diari del dia i féssim una foto al comptador amb el diari al costat per demostrar que el consum era real en aquella data”, afegeix. Ella té fills que l’estan ajudant en els tràmits de reclamació.

Denuncia a les xarxes socials

Mentre Isabel Solano encara rebia cartes d’Endesa que li reclama el pagament de la factura rebutjada, una de les seves filles va decidir exposar el seu cas a les xarxes socials.

“D’ençà que la meva filla va explicar el cas a les xarxes socials, em va trucar un cap de l’empresa i em va assegurar que s’arreglaria el problema”, diu Solano. Això no obstant, l’endemà va rebre una nova notificació on se l’informa que si no efectua el pagament pendent, se li pot tallar el subminsitrament del gas el pròxim 15 d’agost.

Solano espera amb neguit que finalment l’empresa atengui les seves reclamacions. Diversos mitjans de comunicació s’han fet ressò de la notícia i Betevé ha publicat que des d’Endesa els han confirmat que el procés acabarà aviat. “Portem mesos amb el tema i estic passant molts nervis, estic molt decaiguda”, afirma Isabel Solano.