El Servei Català de Trànsit posa en funcionament a partir d’aquest dimarts, 26 de juliol, dos nous radars fixos a Ronda Litoral -B-10-, en el tram que pertany a L’Hospitalet. En concret els dos nous punts de control es troben en el quilòmetre 18,5 de la B-10 –la Ronda Litoral–, un per cada sentit de la marxa.  

Trànsit té l’objectiu de “reduir la velocitat excessiva, així com la sinistralitat viària en aquest punt”. Amb aquests nous cinemòmetres són 248 els punts de control instal·lats a Catalunya.

Aquests sistemes de control de la velocitat responen a les directrius fixades en el Pla de seguretat viària (PSV) 2021-2023 i “són una eina eficaç per assolir els objectius europeus de reducció de les víctimes”, segons els responsables del servei.

Tots dos nous radars són de model fix multicarril i es disparen davant els vehicles que depassin els 80 km/h, la velocitat límit permesa en els dos sentits de la marxa d’aquell tram, punt quilomètric a l’alçada de la sortida/entrada 18, a on s’enllaça amb la C-31.

Actualment, i comptant aquests nous cinemòmetres, a la xarxa viària catalana hi ha 248 punts de control, dels quals 38 són radars de tram. Els radars estan distribuïts tant en vies principals com secundàries, prioritzant els trams on és necessari reduir la sinistralitat, i han demostrat que resulten efectius com a elements dissuasius per disminuir l’accidentalitat.

Segons Trànsit, la velocitat excessiva és un dels principals factors concurrents de la sinistralitat viària. A Catalunya, l’any 2021 la velocitat excessiva o inadequada va intervenir com a causa en el 17,4% dels accidents amb víctimes en vies interurbanes, una casuística que va augmentar un 11,9% respecte al 2019.