La venda de turismes i tot terreny electrificats ha crescut al conjunt de l’estat el 2021, amb un un 58,76% més de matriculacions que l’any anterior. De fet, els cotxes 100% elèctrics i els híbrids endollables ja representen un 7,80% de la quota de mercat, més de tres punts percentuals per sobre de l’any 2020. Un augment de la demanda que també s’ha vist reflectida als concessionaris de L’Hospitalet.

En aquest sentit, Llorenç Caballeria, responsable de Comunicació i Màrqueting del concessionari Auto MAAM Peugeot, explica que “l’augment ha estat substancial, aproximadament hem venut un 50% més de cotxes electrificats que el 2020. Al nostre concessionari, la venda d’híbrids endollables i electrics representa entre un 12 i un 15% de la venda total de turismes“.

Així, assegura que l’estalvi en el consum i la creixent sensibilització medioambiental expliquen aquest increment de vendes. “Ha canviat la percepció a l’hora de comprar un vehicle. Ara els clients es plantegen la compra d’un híbrid endollable o elèctric perquè valoren la sostenibilitat i el consum. Abans era impensable”, explica.

Un exemple és en Jaume Felip, que fa sis mesos que condueix un hídrid endollable. El baix consum, les bonificacions per a la compra i els avantatges com l’aparcament gratuït a les zones regulades van fer que s’acabés de decidir. I és que malgrat que el preu d’adquisició sigui més car que el d’un cotxe de combustió, assegura que s’acaba recuperant.

“A la llarga amortitzes bastant, perquè no només s’ha de veure el preu del cotxe sinó allò que realment pagaràs. Jo vaig fer un petit estudi comparatiu amb un vehicle de benzina i realment m’estalviava bastants diners amb l’híbrid”, afirma.

Des del sector pronostiquen que els cotxes electrificats seran majoritaris d’aquí una dècada. Per això, però, asseguren que cal que l’Admnistració augmenti els punts de recàrrega al carrer i que els fabricants segueixin millorant l’autonomia de les bateries.

Creix la xarxa metropolitana d’electrolineres a L’Hospitalet

Precisament, L’Hospitalet compta amb tres punts públics de recàrrega instal·lats per l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Dos d’ells són electrolineres, una ubicada al polígon Pedrosa, concretament al carrer Salvador Espriu a tocar de la Granvia. La segona, que es va posar en marxa el passat mes de desembre a la Rambla de la Marina amb la Travessia Industrial, dona servei al polígon de la Carretera del Mig.

A més, a l’avinguda Carrilet, proper a l’encreuament amb la Rambla Marina, hi ha una fotolinera, és a dir, un punt de recàrrega que s’autoalimenta gràcies a una coberta de panells solars.

Poperament, està previst instal·lar un nou punt de recàrrega per a vehicles elèctrics a l’avinguda Joan Carles I amb el carrer de la Botànica, davant del recinte de Fira Granvia.

De fet, es preveu que la xarxa pública metropolitana d’electrolineres passi dels 10 punts actuals a gairebé 50 abans del 2024. En el mateix període, el Pla SolarMet de l’AMB planteja arribar a 44 les fotolineres en el conjunt de municipis metroplitans.