Entrevista de L'Informatiu - Aurora Pujol, metge genetista IDIBELL Reproduir video

21/01/2022 Entrevista de L'Informatiu - Aurora Pujol, metge genetista IDIBELL

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 21/01/2022

    21/01/2022

    Entrevista de L'Informatiu - Aurora Pujol, metge genetista IDIBELL

  • Video: 19-01-2022

    19-01-2022

    Aula L'H 19 de gener - 25 anys de l'Institut Rubió i Ors

  • Video: 19-01-2022

    19-01-2022

    Clip Aula L'H - D'aula en aula. Scape Room científic amb l'Institut Bellvitge

  • Video: 19-01-2022

    19-01-2022

    Clips Aula L'H - Dones de Ciència. Laia Alemany

  • Video: 19-01-2022

    19-01-2022

    Clip Aula L'H - A fons. Mapathon amb l'Institut Santa Eulàlia

  • Video: 19/01/2022

    19/01/2022

    Entrevista de L'Informatiu - Liliana Reyes, coordinadora local CCOO

José Montilla: "Catalunya no és una colònia i no te el dret a l'autodeterminació"

L'expresident va participar en el cicle de converses "Refer Catalunya" de L'H Espai de Debat

STOP Massificació denuncia irregularitats en el projecte Cosme Toda

Creuen que no hi garanties que tots els pisos rebin la llum solar que marca la normativa legal

El PSC de L'H creu que el bo jove facilitarà l'emancipació dels joves

Es farà efectiu en dos mesos amb caràcter retroactiu

  • S'inicien les licitacions per connectar les línies Llobregat i Vallès de FGC

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 14. 01. 2022

S'inicien les licitacions per connectar les línies Llobregat i Vallès de FGC

Cap al 2026, es podrà viatjar de L'H a Terrassa i Sabadell sense canviar de transport

D’aquí quatre o cinc anys, la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que travessa L’Hospitalet, no finalitzarà a la plaça d’Espanya sinó que continuarà i connectarà amb la del Vallès. Aquesta gran obra es farà a través d’un túnel pel centre de Barcelona. Els primers passos d’aquesta fita s’inicien ara.

La connexió entre les dues línies de FGC inicia ara els primers tràmits per a la seva realització. En concret, el Departament de Territori licita per un valor de 7 milions d’euros el desviament dels serveis afectats en el trajecte del nou túnel entre plaça d’Espanya i Gràcia, a Barcelona. Aquests primers treballs començaran a l’estiu i tindran una durada de 14 mesos. Aquests treballs consisteixen en el desviament dels serveis –xarxa d’aigua, de sanejament, telefonia, cable, gas o electricitat– que es veuen afectats per l’execució de les obres previstes per a perllongar la línia Llobregat-Anoia.

Aquesta obra de prolongació comportarà la construcció a Barcelona de 4 quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions, així com la remodelació de l’estació de Plaça Espanya. Aquesta connexió entre les dues línies de FGC permetrà en el futur als usuaris de L’Hospitalet viatjar a la zona del Vallès (Terrassa i Sabadell) sense haver de canviar de mitjà de transport ja que ara s’ha d’agafar el metro per connectar amb alguna de les estacions de l’altra línia de FGC. Des de L’Hospitalet també es tindrà un nou accés més directe cap al centre i la zona nord de Barcelona, sense haver de fer transbordament amb metro (L1 o L3) quan s’utilitza la línia d’FGC.

Amb una inversió total estimada en 400 milions d'euros, la prolongació d’aquesta línia constarà d’un túnel que s’executarà mitjançant tuneladora. L’obra comprèn quatre estacions a Barcelona, adaptades a persones amb la mobilitat reduïda, tres de les quals seran de nova construcció: Hospital Clínic, al carrer d’Urgell, entre Rosselló i Còrsega, que permetrà l’intercanvi amb l’L5 del metro; Francesc Macià, al carrer d’Urgell entre Buenos Aires i la plaça F. Macià, que facilitarà l’intercanvi amb el Trambaix, i Gràcia, a Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, que connectarà amb la línia d’FGC Barcelona-Vallès. La quarta serà l’adaptació de l’actual estació de plaça d’Espanya.

Actualment, també està en redacció el projecte constructiu corresponent a l’obra civil del túnel i les estacions i s’ha impulsat la redacció dels projectes d’arquitectura i instal·lacions. La previsió és que tot entri en servei entre el 2026 i el 2027.