Entrevista de L'Informatiu - Aurora Pujol, metge genetista IDIBELL Reproduir video

21/01/2022 Entrevista de L'Informatiu - Aurora Pujol, metge genetista IDIBELL

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 21/01/2022

    21/01/2022

    Entrevista de L'Informatiu - Aurora Pujol, metge genetista IDIBELL

  • Video: 19-01-2022

    19-01-2022

    Aula L'H 19 de gener - 25 anys de l'Institut Rubió i Ors

  • Video: 19-01-2022

    19-01-2022

    Clip Aula L'H - D'aula en aula. Scape Room científic amb l'Institut Bellvitge

  • Video: 19-01-2022

    19-01-2022

    Clips Aula L'H - Dones de Ciència. Laia Alemany

  • Video: 19-01-2022

    19-01-2022

    Clip Aula L'H - A fons. Mapathon amb l'Institut Santa Eulàlia

  • Video: 19/01/2022

    19/01/2022

    Entrevista de L'Informatiu - Liliana Reyes, coordinadora local CCOO

José Montilla: "Catalunya no és una colònia i no te el dret a l'autodeterminació"

L'expresident va participar en el cicle de converses "Refer Catalunya" de L'H Espai de Debat

STOP Massificació denuncia irregularitats en el projecte Cosme Toda

Creuen que no hi garanties que tots els pisos rebin la llum solar que marca la normativa legal

El PSC de L'H creu que el bo jove facilitarà l'emancipació dels joves

Es farà efectiu en dos mesos amb caràcter retroactiu

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 02. 12. 2021

Realitat virtual i Lego per sensibilitzar els alumnes de l'ESO en temàtiques de violència

Un taller de la Fundació AEMA a l'IES Eduard Fontserè

L’Institut Eduard Fontserè ha organitzat un taller amb la Fundació AEMA per tractar situacions de violència mitjançant la realitat virtual i la construcció amb peces de Lego. Es tracta d’una activitat adreçada als alumnes de primer i segon d’ESO amb l’objectiu de sensibilitzar als més joves sobre l’assetjament escolar i el control de les relacions.

Durant la primera part del taller, els alumnes de segon d’ESO han viscut a través de la realitat virtual diferents situacions de violència des de tres punts de vista diferents: el de l’assetjador, el de la víctima i el de l’observador. D’aquesta manera, el centre vol conscienciar l’alumnat al voltant de temàtiques com l’assetjament escolar.

Aquesta activitat la duu a terme la Fundació AEMA, amb l’objectiu d’aconseguir aprenentatges més significatius en relació amb les situacions de violència a través de les tecnologies i el joc.

El director de la Fundació, Rober López, ha explicat que “amb la realitat virtual juguem amb el factor que l’experiència és més significativa per ells. Amb els vídeos són els protagonistes de les accions i viuen situacions d’assetjament en primera persona i els permet a la vegada tenir reflexions al voltant d’aquest tema i trobar eines per saber com actuar”.

La segona part del taller té a veure amb la reconstrucció i presentació de les diferents situacions de violència que han viscut a través de la realitat virtual fent servir peces de Lego. Amb elles, segons Xavier Pérez, membre del consell rector de la Fundació AEMA, “poden transmetre coneixement i resoldre conflictes i situacions. Ens resulta mot pràctic a l’escola perquè els facilita expressar allò que senten”.

Per la seva banda, el director del centre, Josep Maria Almacellas, ha explicat que “després de la pandèmia vam observar que l’alumnat patia un augment dels seus problemes de relació i les situacions de respecte entre ells”. Per aquest motiu, l’Institut Eduard Fontserè ha organitzat tot un seguit d’activitats durant el curs per conscienciar a l’alumnat pel que fa al respecte i la igualtat de gènere de les quals aquest taller en forma part.