Entrevista de L'Informatiu - Ferran Moraga-Llop, vicepr Assoc. Esp. Vacunologia Reproduir video

26-11-2021 Entrevista de L'Informatiu - Ferran Moraga-Llop, vicepr Assoc. Esp. Vacunologia

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 26-11-2021

    26-11-2021

    Entrevista de L'Informatiu - Ferran Moraga-Llop, vicepr Assoc. Esp. Vacunologia

  • Video: 25-11-2021

    25-11-2021

    Entrevista de L'Informatiu - Oriol Díaz, caporal Grup Atenció a la Víctima

  • Video: 25-11-2021

    25-11-2021

    L'Informatiu - 25-11-2021

  • Video: 24-11-2021

    24-11-2021

    Aula L'H 24 novembre - L'H ciutat educadora. Els programes d'aprenentatge i servei

  • Video: 24-11-2021

    24-11-2021

    Clip Aula L'H 24 novembre - A fons. Nadia Ghulam visita el club de lectura de l'escola Pau Sans

  • Video: 24-11-2021

    24-11-2021

    Clip Aula L'H 24 novembre - Dones de Ciència. Isabel Fabregat

L'Hospi vol superar a l'Olot i refermar la seva candidatura a l'ascens

Els de Cristian García volen batre al líder i seguir escalant llocs a la classificació

Històries de lluita portades al teatre

Un grup de dones migrades i activistes ofereixen una obra al Joventut amb Plàudite Teatre

Llum verda a la vacuna contra la Covid a infants d'entre 5 i 11 anys

Ferran Moraga-Llop, vicepresident de l'Associació Espanyola de Vacunologia, a l'Entrevista de TV de L'H

Pablo Montesinos, vicesecretari de comunicació del PP, ha visitat l'empresa Total Safe de L'H

Durant la trobada ha parlat de diverses qüestions d'actualitat

El Parc de la Serp s'omple de sabates per reivindicar el dia contra la violència masclista

N'hi havia arreu de 1.113, el nombre de dones assassinades des de l'any 2003

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 11. 11. 2021

L'Escola Joaquim Ruyra rep un premi pel bon ús de les noves tecnologies a l'aula

L'ha atorgat la Fundació Asseco

L’Escola Joaquim Ruyra ha rebut un premi de la Fundació Asseco pel bon ús de les noves tecnologies a l’aula. Al juliol, aquesta mateixa fundació ja va fer un donatiu a l’escola de 19 iPads i ara els ha volgut fer aquest reconeixement.

L’Escola Joaquim Ruyra fa més de deu anys que treballa les noves tecnologies a dins de l’aula. Ho fa des del 2009, any en què van començar a funcionar com a comunitats d’aprenentatge. La característica destacada d’aquest tipus d’ensenyament és la posada en marxa de grups interactius en què es fan quatre activitats alhora dins de l’aula ordinària. Cadascuna d’elles està dinamitzada per un adult i hi ha una que compta amb un dispositiu tecnològic.

Els alumnes d’aquesta escola de La Florida no van a l’aula d’informàtica quan han de fer servir l’ordinador o la tauleta, sinó que els fan servir a la seva classe, per torns i en petits grups. Aquesta manera d’introduir i fer servir les noves tecnologies és el que va cridar l’atenció de la Fundació Asseco, i gràcies a això, han aconseguit que se’ls atorgui el Premi Educació 2021.

El director de la Joaquim Ruyra, Miquel Charneco, ha explicat que “van veure que el tractament que fem de les tecnologies és diferent de l’habitual. No tenim aula d’informàtica, tots els dispositius electrònics que tenim els fem servir dins de l’aula en petits grups” i afegeix que no fan classes magistrals en les quals el mestre fa una sessió perquè tot el grup segueixi a partir d’un sol dispositiu.

El professorat de l’Escola Joaquim Ruyra segueix fent servir llibres de text, diccionaris o enciclopèdies durant les seves classes. Tampoc substitueixen els dispositius vells per uns nous quan tenen l’oportunitat, sinó que introdueixen els nous sense deixar de banda els antics i busquen en cada moment quin és el que dona un valor afegit a la tasca que s’està treballant en aquell moment.

El que fem és sumar diferents maneres de fer arribar els aprenentatges als alumnes i aquesta és la clau de l’èxit, introduir noves maneres de treballar a l’aula”, explica el director de l’escola referint-se a la introducció de nous dispositius a les classes.

La Fundació Asseco, responsable del premi atorgat a la Joaquim Ruyra, va fer un donatiu de 19 iPads al centre el passat mes de juliol. L’escola des de llavors els ha introduït a la seva dinàmica de comunitats d’aprenentatge, especialment en les de primer de primària. Amb aquest donatiu, pretenen seguir treballant per aconseguir un dels seus objectius com a escola model en l’ús de les noves tecnologies: donar accés a la societat de la informació a tots els seus alumnes.