Entrevista de L'Informatiu - Carme Calvente, resp At. Ciutadania gerència Metropolitana Sud Reproduir video

23/07/2021 Entrevista de L'Informatiu - Carme Calvente, resp At. Ciutadania gerència Metropolitana Sud

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 23-07-2021

    23-07-2021

    De Barri en Barri - Collblanc

  • Video: 23-07-2021

    23-07-2021

    En Primera Persona - La història de Mathias i la seva tribu

  • Video:

    Informatiu 23-07-2021

  • Video: 23/07/2021

    23/07/2021

    Entrevista de L'Informatiu - Carme Calvente, resp At. Ciutadania gerència Metropolitana Sud

  • Video: 22-07-2021

    22-07-2021

    Informatiu 22-07-2021

  • Video: 22/07/2021

    22/07/2021

    Entrevista de L'Informatiu - Montse Estruch, cap de la comissaria de Mossos d'Esquadra a L'H

Roben dos llits de l'Hospital de Bellvitge

El sindicat CGT reclama més seguretat al centre

Prevenció i suport en salut mental en el lleure estival

Les activitats per a infants i joves de la ciutat compten amb el suport de psicòlegs

Segona jornada d'espectacles a Can Trinxet en l'homenatge a les 1.500 dones que hi van treballar

'Violetas' reivindica el paper de la dona en el circ, trencant estereotips i els rols de gènere

Com obtenir el certificat i el passaport de vacunació Covid?

Resolem aquests i d'altres dubtes a l'espai de l'Entrevista

L'Hospital General renovarà els seus quiròfans

Les obres comencen a l'agost i continuaran amb la sala de parts

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 08. 06. 2021

Un any i mig després, recuperen els diners d'un viatge anul·lat per la pandèmia

El Casal d'Avis Provençana havia contractat un viatge a Polònia

Finalment, un grup d'àvies del Casal Provençana afectades per la cancelació d'un viatge a Polònia a causa de la pandèmia, han rebut un any i mig més tard els diners que havien pagat. Ho han aconseguit després de recórrer a la justícia. Els altres usuaris afectats també han recuperat l'import.

Ja tenen els diners. Els hi han retornat l'import d'un viatge a Polònia que mai van fer per culpa de la pandèmia. Però diuen que no ha estat fàcil. Es compleix un any i mig des del primer pagament i no ha estat fins a mitjans de maig que els hi han reemborsat els diners. A l'octubre ja ho van denunciar davant la Televisió de L'Hospitalet i diuen que hi han hagut de recórrer a la justícia per cobrar.

"Ens hem vist forçades a contractar una advocada per recomanació de l'OMIC (l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de L'Hospitalet)" explica Carmen Mateo, una de les afectades. L'OMIC els hi va comunicar que amb la seva intermediació no havien aconseguit posar-se d'acord amb l'agència de viatges que organitzava el viatge. "Ens han dit impacients però és que aquest senyor nosaltres sabiem com volia pagar: descomptant les taxes de turisme, l'hotel...amb aquests descomptes no sé què hagués quedat del viatge que no hem fet".

Vint-i-nou afectades es van sumar a la via judicial, i abans d'arribar als tribunals, l'agència de viatges els va retornar l'import íntegre a elles i a tots els afectats. Consideren que aquesta feina l'hauria d'haver fet el Casal d'Avis Provençana, l'entitat que havia contractat el viatge a Polònia.

"Haurien d'haver-se fet càrrec de tot el que han fet aquestes senyores i no ho han fet" explica Montserrat Ginés, familiar d'una de les afectades. "Hem fet moltes gestions particulars" relata Mª Jesús García, una de les afectades, "i al final hem hagut d'anar amb una advocada".

Justament aquesta setmana el Casal d'Avis de Provençana ha estat retornant els diners d'altres viatges que s'hi havien anulat per la pandèmia, com el del soci on  havia apuntades més de quatre-centes persones. El president de l'entitat Jubilats i Pensionistes Casal Provençana, Antonio Luque, diu que ells no s'han quedat amb els braços plegats. "Un cop al mes contactàvem amb l'agència de viatges i vam quedar amb el compromís que els nostres socis rebrien fins el darrer cèntim". A més, explica que van anar a l'Agència Catalana del Consum.

El Casal d'Avis de Provençana no va ser l'únic afectat a l'Hospitalet, també va contractar viatges amb la mateixa agència el de la Torrassa. En tots dos casos els hi han retornat els diners.