Entrevista de L'Informatiu - Clara Prats, biofísica del grup BIOCOM Reproduir video

17/05/2021 Entrevista de L'Informatiu - Clara Prats, biofísica del grup BIOCOM

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 17/05/2021

    17/05/2021

    Entrevista de L'Informatiu - Clara Prats, biofísica del grup BIOCOM

  • Video: 17-05-2021

    17-05-2021

    L'Informatiu - 17-05-2021

  • Video: 14-05-2021

    14-05-2021

    LH Biodiversitat - Caixes Niu

  • Video: 14-05-2021

    14-05-2021

    En Primera Persona - Marta Reina - Una dona trans que va recórrer a la cirurgia de re assignació de gènere

  • Video: 14/05/2021

    14/05/2021

    Entrevista de L'Informatiu - Alfons Molons, tècnic local Creu Roja L'Hospitalet

  • Video: 14-05-2021

    14-05-2021

    L'Informatiu - 14-05-2021

L'empresa d'autobusos Grup Julià, amb seu a L'Hospitalet, corresponsable del bus turístic a Londres

Competirà per un mercat amb més de dos milions i mig de possibles usuaris

El web de l'Ajuntament de L'Hospitalet obté el Segell Infoparticip@

Com a reconeixement de qualitat i transparència

La Guàrdia Urbana i els Mossos aixequen 48 actes de sanció per incompliments anti-Covid

Amb un desallotjament i intervencions als barris de Santa Eulàlia i Pubilla Cases

Els Mossos d'Esquadra recuperen a L'H més de 300 aparells electrònics sostrets arreu del territori

Els integrants d'un grup criminal es dedicaven a rebre els objectes per a enviar-los a l'estranger

Milloren les dades Covid a L'Hospitalet

Els contagis setmanals baixen a nivells del mes de juliol

  • El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona amplia les seves prestacions

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 16. 04. 2021

El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona amplia les seves prestacions

Amb nous programes i tecnologia digitalitzada i amb un pressupost de 47 milions d'euros

La Diputació de Barcelona presta el servei Local de Teleassistència per a tots els municipis de la província, llevat de Barcelona ciutat, i compta en l’actualitat amb més de 90.000 persones usuàries. S’ampliarà les seves prestacions amb millores vinculades a la digitalització i resposta a les necessitats de les persones beneficiàries del servei.

A hores d’ara el servei de teleassistència arriba a més de 90.000 persones amb una cobertura del 12,5% de les persones majors de 65 anys. A partir de l’1 de maig, el Servei Local de Teleassistència el durà a terme l’empresa Televida. Aquest nou contracte comportarà l’impuls dels procés de digitalització del servei que aprofitarà el desenvolupament de les xarxes per millorar-ne l’ús.

El 74% de les persones usuàries del servei són dones, i el 49,6% té més de 85 anys. Un 40% entre 75 i 85 anys i només el 2,6% no arriba als 65 anys. La meitat de les persones viuen soles i el nivell de suport bàsic és el més habitual entre els usuaris i d’alt risc el menys freqüent amb un 2% del total.

La digitalització permetrà obrir el servei a funcions com el monitoratge o la predicció de comportament entre les persones usuàries més vulnerables així com disposar de noves possibilitats de comunicació per a la persona usuària i el seu entorn que facilitaran la seva atenció i una anticipació a les seves necessitats.

S’ampliarà la tecnologia amb dispositius funcionals per detectar una caiguda, per exemple, amb un aparell integrat al penjoll del botó vermell per detectar caigudes de forma automàtica sense necessitat de prémer el botó.

També es posaran detectors de presència com ara els de mobilitat o passivitat o els d’obertura de portes a les neveres o microones que s’activen en cas d’inactivitat en un període de temps. Un projecte basat en la intel•ligència artificial que suposarà tenir 3000 domicilis intel•ligents en 3 anys i instal•lar aproximadament uns 18.000 dispositius.

Les unitats mòbils passaran de les 29 actuals a 42 amb l’augment de les unitats de segona resposta que circulen per tot el territori per cobrir l’activitat programada del servei com ara donar una atenció post-dol específica, tasques de manteniment o custòdia de claus o una actualització tecnològica.

Una altra novetat és que les trucades de les persones usuàries al servei passaran a ser gratuïtes i s’articularan a través d’una línia 900 de xarxa intel•ligent. El cost d’aquesta línia, uns 600.000 euros, serà assumit per la Diputació.

A més hi haurà més periodicitat de trucades del servei cap a la persona. Les que tenen servei d’intensitat moderada rebran una trucada cada 50 dies en lloc de cada 60, la qual cosa representa un increment de 48.000 trucades/l’any. I més freqüència de visites (d’una anual es passarà a una semestral), per persones amb servei d’intensitat elevada, el que representa un increment de més de 5.000 visites/any.