Destaquem Tots els vídeos L'Associació de dones de Sant Josep vol que els balcons de la ciutat llueixin de lilaReparteixen domassos per donar visibilitat al moviment feminista Comença la sisena campanya "Els Bombers t'acompanyen a donar sang"A L'H es podrà donar el dia 18 d'aquest mes, al Centre Cultural Santa Eulàlia Chey Jurado & Akira Yoshida, el tret de sortida de la Dansa MetropolitanaLa programació a la ciutat s'allargarà fins el 20 de març La tímida obertura d'horaris genera diversitat d'opinions entre la restauracióDemanen poder obrir al vespre L'AESE Cermasa debuta amb derrota contra el Ripollet (59-77)Quan millor estaven jugant els de Santa Eulàlia han rebut un parcial demolidor Nova derrota del Torrons Vicens CB L'Hospitalet (86-73)Els riberencs continuen sense poder competir els quatre parcials | Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 26. 01. 2021 Com afecten les quarantenes a la qualitat de l'ensenyament?La Xarxa Groga de LH publica un estudi amb les percepcions de les famíliesDes de l'inici de curs, la presencialitat a les aules s'ha vist interrompuda a causa dels confinaments de grup. Durant el mes de setembre les quarantenes van afectar 1500 alumnes i a l'octubre, 3700. Davant aquestes xifres la Xarxa Groga ha fet un estudi sobre com creuen les famílies que s'ha vist afectada la qualitat de l'ensenyament. Prop des de 500 famílies han participat en les enquestes que la Xarxa Groga va fer arribar a les famílies amb infants i joves escolaritzats a la ciutat amb l'objectiu de copsar amb quins obstacles es troben cada vegada que un alumne s'ha de confinar. El primer lloc, l'estudi conclou que malgrat la baixa incidència de casos positius a les aules les quarantenes acaben afectant un gran nombre d'alumnes. Per exemple, al setembre, hi va haver 134 positius que van obligar més de 1500 alumnes a quedar-se a casa. D'acord amb aquestes xifres, la Xarxa Groga de LH pensa que "amb una baixada de les ràtios als centres educatius hauria provocat molts menys confinaments i hauria permès una major i més continuada presencialitat", ha dit la Núria Muñoz, membre de la plataforma en defensa de l'educació pública. També han percebut a través dels testimonis de les families que quan el confinament és de tota la classe, els alumnes reben un millor seguiment del treball telemàtic. Per contra, quan la quarantena la fa un sol alumne aquest no rep el mateix suport educatiu. La conclusió que n'extreu la Xarxa Groga és que "la tasca docent es pot adaptar, però no es pot desdoblar. És a dir, si es prioritza el treball a l'aula, l'atenció als alumnes que es troben confinats individualment disminueix inevitablement". Altres aspectes que s'han extret d'aquest estudi, com la conciliació laboral i familiar o la manca de recursos i coneixements digitals es poden consultar en aquest comunicat. |