Destaquem Tots els vídeos L'Hospitalet neda per morir a la riba (74-78)Els riberencs han estat a punt de remuntar una diferència de 20 punts, però cauen derrotats davant l'Albacete Marisa Pozo: "El petit comerç s'enfonsa cada dia una mica més"La presidenta de l'Associació de Comerciants de Pubilla Cases-Can Serra, a l'espai de l'Entrevista de TV de L'H L'Hospi no vol sorpreses davant la visita del Badalona (diumenge, 18 h)Els riberencs van perdre a la primera volta per 1 a 0 Els professionals de L'Hospital General de L'H reben la vacunaSegona jornada de vacunació al centre Continuen els controls policials per garantir que es compleix el confinament municipalLes sancions van dels 600 fins als 6000 euros Pau Alabajos obre el Barnasants 2021, el 17 de gener, al Teatre JoventutNova temporada del teatre municipal i del Barradas amb figures com Concha Velasco, Carme Sansa i Tomeu Penya | Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 17. 06. 2020 El 15 de setembre començaran a sancionar-se els vehicles sense etiqueta ambiental a la Zona de Baixes EmissionsLa mesura havia quedat suspesa per l'estat d'alarmaFinalment, a partir del dia 15 de setembre, se sancionaran els vehicles més contaminants que circulin dins de l'àmbit de les rondes de Barcelona, la zona ara anomenada de baixes emissions (ZBE) de dilluns a divendres, de 7 a 20 hores, i que afecta a tot el terme municipal de L'Hospitalet. La mesura havia quedat suspesa arran de l’arribada de la pandèmia de la Covid-19 L’Àrea Metropolitana de Barcelona ha anunciat el nou calendari d’entrada en vigor de les sancions de la Zona de Baixes Emissions. Així doncs, l’inic del règim sancionador per als vehicles sense etiqueta ambiental de la Direcció General de Trànsit (DGT) començarà el proper 15 de setembre. A més, s’amplia la moratòria en 3 mesos per als autònoms que utilitzen el seu vehicle privat, amb una ampliació de les rendes màximes per poder accedir, fins a l’1 d’abril de 2021. La moratòria per a furgonetes, camions i auobusos s’amplia fins a l’1 d’abril de 2021; i el transport de mercaderies amb vehicles pesats, fins a l’1 de juliol de 2021; els autobusos i autocars de transport col.lectiu s’allarga fins a l’1 de gener 2022. A més d’una homologació de filtres per a vehicles pesats. Les infraccions de la norma comportaran sancions d'entre 100 i 500 euros. Recordem que els vehicles afectats per aquestes restriccions són els de gasolina matriculats abans de 2000 i els dièsel matriculats abans del 2006 La mesura afecta tot el terme municipal de L'Hospitalet i també, de manera total o parcial, les ciutats de Barcelona, Cornellà, Esplugues i Sant Adrià. Tot i que segons ha anunciat el Vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda, “s’està treballant per incloure d’altres zones com Sant Cugat o Sant Joan d’Espí”. Així mateix, s’ha creat una taula de coordinació metropolitana que inclou a tots els termes municipals de l’Àrea Metropiltana per fer un seguiment de totes aquestes mesures. Al llarg de l’estiu es farà una nova campanya de comunicació i es comunicarà per carta als afectats que no tinguin l'etiqueta ambiental. Aquest anunci coincideix a més amb la comunicació per part del govern espanyol d’un Pla Renove d’ajuts per a la compra de vehicles de motor de 550 milions d’euros i d’un altra pla renove de l’AMB per ajudar als autònoms. El coronavirus va paralitzar la mobilitat amb una reducció del 70% del trànsit a la ciutat de Barcelona. Unes dades que ja s’han recuperat pràcticament en part pel temor d'algunes viatgers a tornar al transport públic, que només s’ha recupertat, hores d’ara, en un 40%. En aquest sentit, Poveda assegura que “s’han pres totes les mesures d’higiene a més de l’obligatorietat de la mascareta per fer-ne un ús segur. El Regidor d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica de l'Ajuntament de Barcelona i vicepresident d'Ecologia de l'AMB, Eloi Badia, ha afirmat que “cal treballar en mesures per reduir la contaminació atmosferica, i a més en temps post-Covid que obliga a apostar per una millora de la qualitat de l’aire” L'objectiu d'aquesta normativa és reduir els nivells de contaminació per millorar la qualitat de l'aire i la salut pública, i apropar els nivells de la ciutat als que recomana l'Organització Mundial de la Salut (OMS) i la Unió Europea. Notícies relacionades |