Entrevista de L'Informatiu - Lluís Esteve, coord. Pla Integral Florida-Les Planes Reproduir video

10/07/2020 Entrevista de L'Informatiu - Lluís Esteve, coord. Pla Integral Florida-Les Planes

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 10/07/2020

    10/07/2020

    Batecs 10 Jul. - VÈNCER EL CÀNCER des del laboratori

    Amb l'investigador de l'Idibell, Alberto Villanueva

  • Video: 10/07/2020

    10/07/2020

    Entrevista de L'Informatiu - Lluís Esteve, coord. Pla Integral Florida-Les Planes

  • Video: 10-07-2020

    10-07-2020

    L'Informatiu 10-07-2020

  • Video: 09/07/2020

    09/07/2020

    Entrevista de L'Informatiu - Liliana Reyes, coordinadora local CCOO

  • Video: 09-07-2020

    09-07-2020

    L'Informatiu 09-07-2020

  • Video: 08-07-2020

    08-07-2020

    Aula L'H 8 de juliol - La xarxa L'H Escoles Sostenibles. Reptes de futur després de la Covid-19

Recomanacions sanitàries entre música i teatre de carrer

De la mà dels Rolling Vibes Collective fins al 23 de juliol

El Pla Integral de les Planes-Blocs Florida no s'atura a l'estiu

Parlem amb el seu coordinador a l'espai de l'Entrevista

L'AESE dissenya un equip de molt talent

Tornarà a disputar la Copa Catalunya amb David Muñoz com a entrenador

L'oficina d'ocupació del carrer Girona reprén l'atenció presencial

Cal demanar cita prèvia per raons de seguretat

La Fundació La Vinya atén a més de 3.000 persones en situació d'exclusió social durant l'any 2019

L'entitat lamenta que la crisi sanitària hagi comportat més pobresa i vulnerabilitat

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 28. 04. 2020

L'Hospitalet atén 2.900 conflictes de convivència durant el confinament

Les principals queixes tenen a veure amb el soroll i la música alta en domicilis particulars

Del 13 de març al 15 d’abril, l’Oficina de Gestió d’Incidències (OGI) ha rebut 2.900 incidències: 1.343 en l’àmbit de les comunitats de veïns, 1.094 relacionades amb l’espai públic i 463 per activitats d’establiments. La majoria de les queixes veïnals han estat relacionades amb molèsties per sorolls i música alta en domicilis particulars.

L’Ajuntament de L’Hospitalet ha intensificat durant el confinament per l’estat d’alarma els seus serveis d’atenció a la ciutadania per resoldre conflictes de convivència. Aquest tipus d'actuacions les realitzen la Guàrdia Urbana i l’Oficina de Gestió d’Incidències (OGI), de la qual formen part el Telèfon d’Incidències de Convivència (TIC), el Servei de Mediació Comunitària, el Servei de Suport a les Comunitats, els agents cívics i la Unitat de Tractament de Conflictes.

A través del TIC (93 402 94 44), l’Oficina de Gestió d’Incidències ha reforçat l’atenció telefònica als ciutadans que plantegen problemes de convivència, per tal de gestionar les necessitats del veïnat durant aquesta emergència sanitària. Després de rebre la sol·licitud, el servei de la Unitat de Convivència que millor s’adapta a la gestió del conflicte plantejat contacta amb els sol·licitants i requerits, i en proposa l’actuació més adient.

Molèsties per sorolls i música alta en domicilis particulars

Durant el primer mes de confinament, entre el 13 de març i el 15 d’abril, l’OGI ha rebut 2.900 incidències. D’aquestes, 1.343 ha estat relacionades amb l’àmbit de les comunitats de veïns, 1.094 amb l’espai públic i 463 amb activitats d’establiments.

El 68% dels conflictes denunciats s’han produït en horari diürn, de 8 a 21 hores, i els més habituals a les comunitats han estat les molèsties per sorolls i música alta en domicilis particulars. La resta de queixes han tingut a veure amb els jocs d’infants, la realització d’obres o les activitats habituals de les llars.

L’Oficina de Gestió d’Incidències ha efectuat un total de 2.615 trucades a veïns per acompanyar-los en tot aquest procés d’incidències relacionades amb el confinament, oferint-los diferents eines per a la resolució de conflictes: servei de mediació, intervenció de la Guàrdia Urbana, mesures de contenció i acompanyament emocional, entre d’altres.

Després de parlar amb els sol·licitants, més de 500 incidències no han requerit intervenció posterior, ja que els ciutadans han considerat que es tractava de fets ocasionals derivats de la situació d’emergència sanitària.

Tot i que en la majoria de casos els conflictes s’intenten solucionar per mitjà del diàleg, en el primer mes de confinament la Guàrdia Urbana ha imposat 45 denúncies per incidències en comunitats de veïns, d’un total de 1.078 actuacions realitzades en aquest àmbit.

Agents cívics

Des que es va decretar l'estat d'alarma, els agents cívics recorren els carrers de la ciutat per mantenir la convivència i recordar als veïns i veïnes les normes de seguretat i prevenció. "Hem adaptat la nostra manera de treballar i les rutes. Ja no posem el focus en places i zones infantils, que estan tancades, sinó sobretot en les zones més concorregudes i les àrees comercials on es creen cues a les portes dels establiments", ha explicat Tirso González, agent cívic.

Sobretot, aquests dies incideixen en recordar que no es pot sortir al carrer de dos en dos, ni per fer la compra, i que no es pot estar als bancs de la via pública. "Aquestes són les incidències més recurrents", ha apuntat González. "També els recordem que aquests actes poden ser sancionables", ha conclòs.