Entrevista de L'Informatiu - Montse Abolafia, membre No Més Blocs Reproduir video

27/11/2020 Entrevista de L'Informatiu - Montse Abolafia, membre No Més Blocs

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 27-11-2020

    27-11-2020

    En Primera Persona - L'A.E.S. Neptuno. Bussejar fent apnea

  • Video: 27-11-2020

    27-11-2020

    Batecs 27 Nov. - LA LLUITA CONTRA LA POBRESA de la voluntària Brenda García

    L'acompanyem durant una ruta per atendre els sense sostre de L'H

  • Video: 27/11/2020

    27/11/2020

    Entrevista de L'Informatiu - Montse Abolafia, membre No Més Blocs

  • Video: 27-11-2020

    27-11-2020

    L'Informatiu - 27-11-2020

  • Video: 26/11/2020

    26/11/2020

    Entrevista de L'Informatiu - Dr. Rafael Máñez, cap Medicina Intensiva l'Hospital de Bellvitge

  • Video: 26-11-2020

    26-11-2020

    L'Informatiu - 26-11-2020

TV de L'H emet la Gala d'entrega de Premis del Zoom Festival d'Igualada

Serà la primera experiència interactiva amb els espectadors

El camp de futbol del parc de la Torrassa entra en funcionament

Hi jugaran tots els equips del CEE Collblanc-la Torrassa

Els darrers avenços biomèdics de Bellvitge, en directe, aquest dissabte al portal web Sinergia

Es faran xerrades sobre els tractaments de la Covid-19, la manipulació d'embrions o la diabetis

El PP de L'H demana que es rebaixin impostos als sectors més castigats

Presenta al·legacions a les ordenances fiscals

El PSC critica la inacció de la Generalitat per abordar la crisi al mercat laboral provocada per la Covid-19

Asseguren que la gestió en l'àmbit de l'ocupació durant la pandèmia és inadmissible

Montse Abolafia: "El PDU no encaixa amb el que hauria de ser L'H"

Parlem amb una dels membres de la plataforma "No Més Blocs" a l'Entrevista

  • Els mòbils posen xifres a la reducció de la mobilitat pel COVID a L'H

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 20. 04. 2020

Els mòbils posen xifres a la reducció de la mobilitat pel COVID a L'H

Centre i Sant Josep, on més s'ha reduït, i Les Planes i Sanfeliu, on menys

Un estudi de l’Institut Nacional d’Estadística amb dades anonimitzades facilitades per les operadores de mòbil ha posat xifres a la reducció de la mobilitat per les mesures extraordinàries contra la COVID. A Espanya, la reducció ha arribat al 90%. A L’Hospitalet, ens apropem, però va per barris.

Des del passat 16 de març, el Govern espanyol, a través de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), ha analitzat el rastre del 80% dels mòbils de la població nacional, amb l’ajuda de les principals operadores, per tenir una constatació més sobre la mobilitat de la població.

Ho ha fet de forma anònima, i les dades confirmen que, en general, el compliment del confinament ha estat massiu: més del 85% no va sortir de la seva àrea quan es va decretar l’estat d’alarma i el 90% de mitjana no ho va fer arran del confinament total. Cal advertir que els moviments que es prenen en consideració són els de la gent que surt de la seva zona (bàsicament, del seu barri) per anar a una altra zona/barri, ja sigui dins o fora de la ciutat.

Després de conèixer les primeres onades de dades, sabem que a L’Hospitalet, en general, la situació ha estat similar, però amb excepcions: a Les Planes i Sanfeliu la reducció ha estat significativament menor (al voltant del 20% de mobilitat), i alguns barris com Gornal, Can Serra i la Torrassa van començar els primers dies amb xifres altes (amb puntes de fins al 30% a Gornal), tot i que després s’han moderat fins a la mitjana (entre el 8% i el 15%).

Va per barris

A Gornal, entre el 16 i el 20 de març la mobilitat superava el 30% però a l’abril les xifres han caigut al voltant del 15%. Cal advertir que al novembre passat -una altra dada d’un estudi anterior que també s’ofereix ara-, la mitjana de mobilitat era una de les més altes de la ciutat (54%).

També a Les Planes la mobilitat ha estat aquests dies per sobre de la mitjana de la ciutat, al voltant del 20% els dies laborables del període ara fet públic, però en aquest cas de forma sostinguda. Aquí també partíem d’altes xifres en el període normal mesurat al novembre (49%). A La Florida, en canvi, el confinament ha estat més acusat, amb percentatges de mobilitat sempre entre el 10 i el 15%.

A Bellvitge, el confinament hauria estat homogeni durant tot el període i només al voltant del 15% de la gent hauria sortit en aquests dies. Aquest percentatge és similar a la zona sud de Santa Eulàlia, i fins i tot inferior a la zona nord on s’ha arribat a reduir fins a xifres properes al 10% (i una part d’aquesta mobilitat era a la zona sud del mateix barri, separat en dos per les operadores). També a Pubilla Cases les xifres de mobilitat s’han reduït fins al voltant del 10%. Entre mig queda Collblanc, amb una proporció de mobilitat que ha oscil·lat entre el 10 i el 15%.

Les zones més complidores han estat Centre i Sant Josep, on ja la mobilitat acostuma a ser reduïda en temps normals (inferior al 40%). Ara, en temps de confinament, la mobilitat ha estat gairebé sempre per sota del 10% en el Districte I, amb l’única excepció de Sanfeliu on les dades s’enfilen a l’alçada dels barris menys confinats: al voltant d’un 20% de mobilitat. També a Can Serra i la Torrassa van començar amb xifres properes al 20%, però després s’ha anat moderant cap al 14 o 15%.

Cap a on anaven

Així doncs, si comparem Les Planes o Sanfeliu i, posem, Centre i Sant Josep, la mobilitat hauria estat el doble (del 10 al 20%). Això no vol dir que la gent incomplís el confinament ja que les dades no indiquen el motiu dels desplaçaments fora de la zona de residència. El que sí permet saber l’informe DataCOVID, de la Secretaria d’Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial i l’INE, és cap a quina altra zona anava la gent que sortia de les seves zones de residència.

No hi ha massa sorpreses: cap a barris habitats adjacents en la major part dels casos, ja sigui dins de la ciutat o en poblacions limítrofes (Barcelona, Esplugues o Cornellà), tot i que hi ha una excepció notable però lògica: molts anaven a la Zona Franca, probablement a treballar en alguna de les indústries denominades essencials (aquí estan Mercabarna i el port, per posar alguns exemples), malgrat que en aquesta zonificació també s’inclou la zona habitada del passeig de la Zona Franca. Aquest fet és rellevant sobretot en barris com Pubilla Cases, Les Planes, Bellvitge, Santa Eulàlia i, en menor mesura, a Centre, La Florida, la Torrassa i Gornal.

Respecte a la resta de la mobilitat, però, hi ha un parell de dades interessants. A Sanfeliu, la majoria dels desplaçaments es fan cap a Esplugues. Així, la proporció de gent que va cap a aquesta població veïna respecte a la que va cap a l’altre destinació més important, el barri del Centre, era aquests dies de 4 a 1 en el millor dels casos. Cal considerar que Sanfeliu és un barri amb pocs establiments d'alimentació i que Esplugues, on si n'hi ha, en fa frontera amb el barri.

Una cosa semblant passa a Can Serra, on la gent acostuma a desplaçar-se molt més cap al Centre, separat per la via del tren, que no pas a Esplugues o a Pubilla Casas, tot i ser en aquest cas zones de contínuum urbà.