Entrevista de L'informatiu - Miguel García, portaveu municipal de Ciutadans Reproduir video

10-10-2019 Entrevista de L'informatiu - Miguel García, portaveu municipal de Ciutadans

 

 

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 15-10-2019

    15-10-2019

    Veïns - L'associació FESOCA i l'ACA Cofradia Virgen de la Cabeza

    I la història de l'Estraperlo amb Manuel Domínguez

  • Video: 11-10-2019

    11-10-2019

    Batecs 11 Oct. - UN VIATGE GASTRÒNOMIC (des de L'H)

    Amb l'autora del blog Baco y Boca, Luisa Ramos

  • Video: 10-10-2019

    10-10-2019

    Entrevista de L'informatiu - Miguel García, portaveu municipal de Ciutadans

  • Video: 09-10-2019

    09-10-2019

    Aula L'H 9 octubre - Proposta per a un nou horari educatiu. Amb Jaume Aguilar de la Fed. Mov. de Renovació Pedagògica

  • Video: 08-10-2019

    08-10-2019

    Veïns 8 d'octubre - L'H Espai de Debat i els 105 anys de Mª Jesús Vargas

    I també Hijos de Paradas i el teatre amb ACTE

  • Video: 08-10-2019

    08-10-2019

    Entrevista de L'Informatiu - Ana González, portaveu municipal L'H En Comú Podem

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia societat 17. 09. 2019

L'H regularà la circulació dels vehicles i multarà els més contaminants

L'Ajuntament ultima l'ordenança que fixa les sancions i la normativa per reduir la contaminació

Barcelona, L'Hospitalet, Sant Adrià de Besós, Cornellà i Esplugues regularan la circulació dels cotxes sense etiqueta ambiental els dies laborables a partir de l'1 de gener per millorar la qualitat de l'aire. Les multes poden anar dels 200€ als 1800€. Les diferents ciutats estan adaptant les seves ordenances per posar-ho en marxa.

Els cinc municipis, sota la coordinació de l'AMB, posaran en marxa la Zona de Baixes Emissions (ZBE) en l'àmbit entre Rondes, el proper 1 de gener de 2020, que comportarà la prohibició de circular-hi per als vehicles que no tenen etiqueta ambiental de la Direcció General de Trànsit (DGT), és a dir els més contaminants.

La Zona de Baixes Emissions Rondes de Barcelona serà la primera de l'Estat on s'apliqui aquesta mesura, que ja funciona a ciutats europees com Londres, Berlín, Àmsterdam o Roma, entre d'altres capitals

L'objectiu de la mesura és preservar la millora de la qualitat de l'aire i la salut pública, reduint la contaminació ambiental i apropar els nivells de contaminació de la ciutat als recomanats per l'OMS i complir amb els valors límits de la qualitat de l'aire legalment establerts.

Zones de baixes emissions

La ZBE Rondes de Barcelona implica una àrea de més de 95 km2 que inclou, els municipis de Barcelona, a excepció de la Zona Franca i el barri de Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes, L’Hospitalet, Cornellà, Esplugues i Sant Adrià del Besòs.

Les propostes d'ordenança, coordinades per l'AMB, estableixen que la restricció es produeixi en la franja horària entre les 7h i les 20 hores en dies laborables, de dilluns a divendres. Durant la nit, caps de setmana i festius, la circulació no estarà restringida. La mesura afectarà a uns 115.000 vehicles diaris.

L'ordenança recollirà un seguit d'excepcions a la mesura en cas de vehicles dedicats al transport de persones amb mobilitat reduïda i els vehicles de serveis essencials com ara mèdics, funeraris, protecció civil, bombers, policia, etc.El control del compliment es realitzarà mitjançant un sistema de lectura de matrícules i una plataforma tecnològica.

Sancions

Els conductors d’aquells cotxes, motos, busos, furgonetes i camions més contaminants que entrin a la ZBE hauran de pagar multes que variaran segons el tipus de vehicle i la gravetat de la infracció. En aquest sentit, les sancions es mouran entre els 200 € i els 999 € sense episodi de contaminació, mentre que aniran dels 499 € fins als 1.803 € quan hi hagi episodi de contaminació.

A partir de l’1 de gener del 2020, es donarà un període d’adaptació i informació entre els conductors i, per tant, les sancions no es començaran a fer efectives fins a l’1 d’abril del 2020

Segons el darrer informe d'avaluació de la qualitat de l'aire, de l'Agència de Salut Pública de Barcelona, el 2018 va superar de forma continuada els nivells de referència de l'Organització Mundial de la Salut. El mateix informe xifra en un mínim de 351 persones mortes l'any 2018 per aquesta causa.

Demandes per millorar les alternatives de transport

La majoria de veïns i veïnes enquestats pels Mitjans de Comunicació de L'Hospitalet s'han posicionat a favor de la mesura. Tot i això, molts d'ells reclamen que es millorin les alternatives al vehicle privat amb més inversió en transport públic i un increment dels quilòmetres de carrils bici.

Altres ciutadans també demanen ajudes econòmiques per renovar el parc mòbil que no podrà circular per la Zona de Baixes Emissions els dies de restriccions.