La Col·lectiva continua impulsant “No abaixis la persiana”, una campanya enfocada al relleu cooperatiu dels comerços. És una de les línies de treball d’aquesta entitat per promulgar i visibilitzar el cooperativisme.
La Col·lectiva continua donant suport als possibles nous propietaris dels petits comerços de la ciutat sota la campanya “No Baixis la Persiana”. La visió cooperativa de l’Ateneu de L’Hospitalet aposta per l’economia social donant una segona vida a les botigues, que ja sigui per malalties o per jubilacions, es plantegen tancar.
L’objectiu d’aquest programa és el relleu cooperatiu. És per això que en gran part, els membres d’aquest ateneu, assumeixen els paper d’intermediaris facilitant els diferents tràmits perquè el nou titular del negoci pugui continuar realitzant activitat económica. Ana Vallina, tècnica de La Col·lectiva, assegura que el risc que suposa i la formació que requereix emprendre un comerç de proximitat declina amb un baix percentatge de participació. Tot i així, Ana explica que “les entitats col·laboradores i els membres de l’ateneu dedicaran tot el seu temps a tramitar tota la documentació burocràtica per afavorir que el comerç de proximitat tingui un reimpuls”.
El paper del comerç de proximitat és fonamental pel teixit comunitari quelcom actualement està en risc. Per això, Ana Vallina, membre de La Col•lectiva, fa una crida davant les institucions i les entitats per reimpulsar negocis històrics que formen part de la historia de la ciutat, “el petit comerç és patrimoni del barri i de totes.
És un bé intangible de fer comunitat, de relacions veïnals i de generació de suports. Cal apostar per ell i posar totes les eines perquè no desaparegui”. Per a més informació, cal adreçar-se al correu electrònic lacollectiva@ateneulh.coop