Taquilla Inversa -Halldór Már presenta Reproduir video

26-1-2023 Taquilla Inversa -Halldór Már presenta "El mar no té camins"

També, Jaune Emma i Jose Corbacho

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 26-1-2023

    26-1-2023

    Clip Taquilla Inversa- Acústic: Halldor Mar

  • Video: 26-1-2023

    26-1-2023

    Clip Taquilla Inversa-Entrevista: Jaune Emma presenta "Chronos"

  • Video: 26-1-2023

    26-1-2023

    Clip Taquilla Inversa- L'Altra Mirada: passió pel cinema

  • Video: 26-1-2023

    26-1-2023

    Clip Taquilla Inversa- Reportatge: Raúl Alcaraz torna al CC.La Bòbila amb "Che Argentina"

  • Video: 26-1-2023

    26-1-2023

    Clip Taquilla Inversa- Entrevista: Jose Corbacho amb "Ante todo mucha calma"

  • Video: 26-1-2023

    26-1-2023

    Taquilla Inversa -Halldór Már presenta "El mar no té camins"

    També, Jaune Emma i Jose Corbacho

  • Video: 19-1-2023

    19-1-2023

    Clip Taquilla Inversa- Acústic: Ismael González

  • Video: 19-1-2023

    19-1-2023

    Clip Taquilla Inversa- Acústic: URI

  • Video: 19-1-2023

    19-1-2023

    Clip Taquilla Inversa- Entrevista i acústic: Ismael González

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia cultura 04. 11. 2022

El Centre Cultural la Bòbila acull dues exposicions emmarcades en el Festival Acròbates

El diàleg entre els motius florals i la poesia és el fil de conductor de les mostres

"Som flors salvatges" i "Flors confinades" són les dues mostres del Festival Acròbates que s'exposen al Centre Cultural la Bòbila. Dues propostes que uneixen la poesia amb la representació artística de flors, en concret, a través de les peces de ceràmica d'Olaff Peña i de les fotografies de Carolina García.

La integració entre poesia i art visual centra l'exposició "Som flors salvatges". En aquest cas, les obres florals de mosaic ceràmic d'Olaff Peña, un dels artistes de l’edifici Freixas, dialoguen amb versos haiku. Poesies breus d'origen japonès que busquen capturar els instants dels cicles de la natura, i que situen l’ésser humà com un element més de l’ecosistema.

En aquest sentit, l'artista explica que "la poesia haiku parla de l'aquí i l'ara, no com a contemplació de l'entorn, sinó com una participació directa. Un concepte que represento a través de les flors de ceràmica com a representació d'entitats vives. Si les observes i després llegeixes els poemes se t'obre un imaginari pel qual relaciones idees i les reflexiones, que és l'acte més poètic".

Un altre text, en aquest cas una reflexió al voltant de la mort, escrit per la poeta Anna Aguilar-Amat, és el que encapçala l'altra de les exposicions, "Flors confinades".

Una col·lecció de fotografies de Carolina García que mostren diferents processos de conservació i també de putrefacció d’elements vegetals morts. Flors i fulles congelades, envasades al buit, banyades en amoníac o gel hidroalcohòlic o bé que han estat devorades pels cucs.

"Tot va començar en moments d'impressió durant el confinament pel tractament que es feia dels morts que hi havia", explica García. "Vaig documentar-me sobre els mètodes de momificació de cadàvers i els vaig aplicar a les flors que tenia a casa. Es tractava de posar-les ens pots i afegir-hi diferents productes en funció de si les volia conservar o destruir. Amb aquesta experimentació s'arriba a un punt de vista que no tenim sobre la putrefacció, i com en realitat pot arribar a ser bonica o interessant".

Les dues exposicions es podran veure al Centre Cultural La Bòbila fins el 25 de novembre.