El Centre Cultural La Bòbila oferirà del dia 6 fins al 30 de setembre una exposició fotogràfica sobre una ciutat del Brasil i una exposició on l’element principal del projecte és utilitzar cadires usades. Del 13 de setembre al 2 d’octubre hi haurà una exposició de retrats de dones bolivianes que desafien la mirada classista.
El Centre Cultural La Bòbila està preparant per al setembre tres exposicions gratuïtes en les seves instal·lacions:
‘Tres Ranchos: más allá del fin del mundo’, de María Vaz (del 6 al 30 de setembre): Exposició fotogràfica sobre Tres Ranchos, una ciutat del centre-oest del Brasil. Imatges realitzades per l’artista visual brasilera, Maria Vaz, de façanes, de les cases i de les families que transmeten emocions i records. “Tres Ranchos: més enllà de la fi del món” és el tema de l’exposició del cinquè any consecutiu, que el CC La Bòbila realitza en homenatge al Dia de la Independència del Brasil, comissariat per Etel Reis.
‘Seure o no seure: Esmicolant vidre’ (del 6 al 30 de setembre): L’element principal del projecte “Seure o no seure” és la cadira. L’interès de Fina Balp Teixidó pel reciclatge l’ha portat a utilitzar cadires usades -algunes en molt mal estat-; i el seu desig de canviar la seva aparença i fins i tot la seva funcionalitat original l’ha obligat a pensar i buscar diferents materials lluny dels estàndards. En cap cadira ha canviat mai l’estructura original, però habitualment sí que ha volgut substituir el seient, i a vegades el respatller, utilitzant materials diversos, un del quals ha estat el vidre d’ampolles reciclades.Utilitzar ampolles reciclades i experimentar amb els petits trossets de vidre és un descobriment sorprenent i magnífic.
‘Madre’, de Marisol Méndez (del 13 de setembre al 2 de noviembre): MADRE desafia la mirada masclista i classista que impera a Bolívia. El projecte es proposa explorar la influència de la raça i la religió en la representació de la dona boliviana, celebrar la diversitat i complexitat de l’experiència femenina i examinar les tibants idiosincràsies del país. La sèrie es compon de material d’arxiu intervingut i retrats de dones bolivianes i el seu context. A través de l’àlbum familiar es qüestiona la història oficial i es desconstrueixen nocions patriarcals i colonials. Els retrats estan imbuïts de gestos performatius i al·ludeixen a iconografia religiosa, però en oberta oposició a ella. Les imatges pertanyen a Marisol Méndez i han participat a l’ Off revela’t 2022 revela’t, el Festival Internacional de fotografia analògica de Vilassar de Dalt.
Aquest setembre el @CClaBobila ens té preparades unes exposicions que no us podeu perdre
— Cultura L’H (@LHCultura) August 3, 2022
TRES RANCHOS: más allá del fin del mundo
SEURE O NO SEURE: esmicolant vidre
Inici 6/9
MADRE. OFF REVELA’T 2022
Inici 13/9
Més info https://t.co/RXDf0cYQ1z#CulturaLH pic.twitter.com/9NzWE3rQvF