Destaquem Tots els vídeos | Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia cultura 13. 05. 2022 "Para hacer poemas, no se bebe agua" l'exposició dedicada a la importància dels bars en la història de l'artA la Fundació Arranz-Bravo fins al 17 de juliol“Para hacer poemas, no se bebe agua”, és la primera gran exposició d’Eladio Aguilera. Un projecte que reflexiona sobre els espais per antonomàsia de l’art: els bars. La història diu que els bars sempre han anat lligats a l’efervescència artística i cultural. En aquest sentit, i amb l’objectiu d’actualitzar el mite que relaciona la creació artística amb el consum de begudes alcohòliques, Eladio Aguilera ha dedicat una exposició a la importància del bar en la història de l’art. El comissari de l’exposició, Albert Mercadé, considera que l’anàlisi que fa Aguilera “és una reflexió molt europea. La cultura artística ha avançat gràcies també a aquests llocs de trobada en què, tot sovint, s’hi mescla l’alcohol.” Tot això, que ha quedat trastocat durant la pandèmia, és el que l’artista ha intentat reconstruir. Un bar, exposat de manera teatralitzada, és la instal·lació central de l’exposició. Allà s’hi poden trobar des d’antigues i clàssiques cadires de bar fins a peces de vidre manipulades amb la calor d’un forn ceràmic. Amb aquest catàleg d’objectes l’artista ha volgut reconstruir un espai etílic que considera clau en la construcció de teixits culturals. “L’artista està sempre relacionat amb el consum d’alcohol.” assegura Eladio Aguilera, i afegeix que “el projecte neix per intentar desengranar les relacions dels artistes amb l’alcohol i així actualitzar el mite”. El títol de l’exposició és extret d’una cançó, “L’Absinthe”, de la cantant francesa Barbara, que dedica als poetes Arthur Rimbaud i Paul Verlaine. |