Granvia Sud vol ser un barri de L’Hospitalet . Més de 40 anys de lluita per fer de Granvia Sud un barri amb equipaments i serveis han desembocat en la petició de convertir-se en un barri propi. Aquesta qüestió ha de passar encara pel Ple tot i que els veïns ja han fet la petició.

En els anys 60 sorgia Granvia Sud, un grup d’habitatges englobat administrativament de Santa Eulàlia però separats d’aquesta per la Granvia, en aquells moments una autovia infranqueable. Els veïns van protagonitzar anys de lluita per aconseguir uns serveis bàsics que avui dia es consideren normals però que fa 45 anys eren una quimera.

Ara, molts anys després, els veïns, que sempre han considerat Granvia Sud com el seu barri, volen que aquesta zona sigui considerada administrativament per l’Ajuntament com un barri propi. Els veïns han sol·licitat aquesta qüestió a l’Ajuntament i haurà de ser al Ple municipal quan es ratifiqui. 

El president de l’Associació de Veïns de Granvia Sud, Paco del Río, ha destacat “les característiques tan especials que sempre ha tingut el nostre barri. Característiques determinades per les seves deficiències i per les millores que s’han fet amb molta lluita i reclamacions”.

Del Río ha explicat que “com no havíem de voler ser barri si tot el que tenim l’hem hagut de lluitar moltíssim i un cop aconseguit ha estat un petit-gran triomf de tots?”

Els veïns de Granvia Sud han tingut un paper molt important a l’hora d’aconseguir millores en el barri. Del Río ha recordat “la primera manifestació que vam fer el 1971. Vàrem tallar la Granvia per demanar que el barri tingués serveis. Estava abandonat. Van posar uns blocs i res més”.

Granvia Sud és ara un barri totalment diferent al dels seus orígens. La Granvia s’ha soterrat i passar a la veïna Santa Eulàlia és ara molt fàcil. La zona ha guanyat en equipaments i s’ha envoltat de importants equipaments i negocis: el centre comercial Granvia 2 o la Ciutat de la Justícia, en són exemples.

Però no per això el barri continua lluitant. A més de demanar ser un barri, els veïns també volen convertir els carrers en prioritat invertida i fer-lo gairebé per a vianants.