Fem tàndem L’H és un programa municipal que impulsa la col•laboració d’equipaments culturals i científics, institucions i entitats ciutadanes amb centres públics de la ciutat. L’EMMCA ofereix 9 programes tàndem de música, dansa i teatre en horari escolar. Dijous totes les escoles van protagonitzar un espectacle per mostrar els seus aprenentatges.

Més de 300 nens i nenes van pujar a l’escenari del Teatre Joventut per protagonitzar l’espectacle Alona. Es tracta dels infants dels nou centres escolars de primària de la ciutat que participen en el programa Fem tàndem L’H amb l’Escola Municipal de Música-Centre de les Arts. Ha estat el primer espectacle d’aquestes característiques que s’organitza després de la pandèmia.

En les setmanes prèvies a l’espectacle, els nens i les nenes han realitzat assajos especials, reunint-se alumnes de diferents escoles i fent sessions a la seu de l’EMMCA. L’espectacle va incloure actuacions de música, dansa i teatre, les tres disciplines artístiques que imparteix l’EMMCA.

El Coordinador General de l’EMMCA, Raül Brenchat, es mostrava molt content per la posada en escena de Alona “ens hem tornat a trobar les nou escoles de primària de la ciutat, posant dalt de l’escenari tot un treball d’aquests últims mesos on l’alumnat de les diferents escoles s’ha anat trobat o a les mateixes escoles o a l’EMMCA per poder treballar tot aquest espectacle integral molt breu, però que fa que tots els alumnes puguin sortir en escena”.

L’espectacle es va fer en dos torns, per facilitar l’assistència a l’espectacle a totes les famílies. Les escoles que participen en aquest programa són Charlie Rivel, Lola Anglada, Santiago Ramón y Cajal, Màrius Torres, Pau Vila, Ausiàs March, Ernest Lluch, Josep Janés i l’Institut Escola Gornal.

Les activitats es fan dintre de l’horari escolar. A més, l’EMMCA desenvolupa projectes semblants amb el Centre d’Educació Especial L’Estel-Can Bori, amb l’escola bressol municipal La Casa dels Arbres i amb l’escola infantil Patufet. En total, un miler d’infants rep coneixements artístics en centres d’ensenyament públics de la ciutat.

Fem tàndem L’H és un projecte transversal d’aliances que impulsa la col·laboració d’equipaments culturals i científics, institucions, entitats ciutadanes o ens de referència amb els centres públics de la ciutat. L’objectiu és desenvolupar projectes dins el currículum acadèmic que introdueixin canvis metodològics que permetin millorar l’aprenentatge i garantir la igualtat d’oportunitats de tot l’alumnat. D’aquesta manera s’aconsegueix afavorir l’èxit escolar a través de la singularització dels centres públics de la ciutat.