Resum de L'Informatiu del 27 al 31 de març Reproduir video

Resum de L'Informatiu del 27 al 31 de març

L'edifici del Mercat de la Florida acollirà l'equipament Florida 6.0

Serà el centre de transformació digital de L'Hospitalet

L'Hospi es planteja el partit contra la Montañesa com una final

En directe per Televisió L'H (diumenge, 12:30h)

El libre "Los sentidos de la memoria", del geriatra Feliciano Villar, ensenya com alentir l'oblit

Proposa una sèrie de tècniques i exercicis que ajuden a la memòria i que es poden fer a qualsevol edat

La participació en el cribratge contra el càncer colorectal és del 47 per cent a L'H

La Dra. Gemma Binefa, Cap de la Unitat de Cribratge del Càncer de l'ICO, a l'Entrevista de l'Informatiu

S'inaugura l'exposició "Els deportats hospitalencs als camps nazis"

Gràcies a una llarga investigació s'han trobat 66 casos

First (Literary) Dates o com socialitzar a través de la lectura

La Tecla Sala acull la final d'aquest projecte inspirat en el programa de cites a cegues

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 26. 01. 2023

Cercavila Reivindicativa a L'H per exigir una sanitat i una educació pública de qualitat

Organitzada per entitats i associacions de diferents moviments socials de la ciutat

Una seixantena de persones han participat aquest matí a la Cercavila Reivindicativa organitzada per associacions i entitats de diferents moviments socials de la ciutat. Una marxa que s'ha realitzat per denunciar les mancances que pateixen els serveis públics tant en educació com en Sanitat. 

“Cambray destitució i més finançament”, “Educació i sanitat, pública i de qualitat”, “Pere Aragonès, Pere Aragonès, aquell que ens roba d’esquerra no és”. Aquests han sigut alguns dels molts crits que s’han pogut sentir al llarg d’aquest matí durant la Cercavila Reivindicativa, que ha recorregut els carrers de L’Hospitalet.

Amb una gran pancarta inicial on es podia llegir “Sanitat i educació juntes per un servei de qualitat”, una seixantena de persones s’han manifestat pels carrers de la ciutat, fent parades en alguns CAPS i centres educatius de L’Hospitalet en una marxa que ha finalitzat a la plaça de l’Ajuntament.

Edu Lozano, de l’Assemblea Educativa de L’Hospitalet, ha assenyalat que “s’ha d’augmentar la inversió en educació pública, concretament el 6% del PIB català que marca la llei ja que actualment només s’inverteix prop d’un 3%”.

Des de la Marea de Pensionistes i Rebel.lió Bellvitge, Miguel Mansergas han assegurat que “encara està pendent la construcció de diversos equipaments sanitaris a L’Hospitalet, com el CAP i CUAP de Sant Josep i l’Hospital General, promeses dels diferents governs de la Generalitat que mai es porten a terme”.

Entre les associacions que han participat en aquesta Cercavila Reinvidicativa, es troben l'Assemblea Educativa de L'Hospitalet, Marea de Pensionistes, No més Blocs, Stop Masificació Cosmetoda, Salvem el Castell de Bellvís,  Rebel.lió Bellvitge i entitats veïnals.

Les associacions i entitats dels dos sectors plantegen reivindicacions amb objectiu comú de millorar els serveis públics i les condicions laborals del personal educatiu i sanitari. Ambdós avisen que les mobilitzacions no s’aturaran sinó que el conflicte s’allargarà mentre que no s’aportin solucions que puguin començar a resoldre els greuges que pateixen.