Les matriculacions de vehicles a L’Hospitalet i el Baix Llobregat han caigut un 30% el 2022 respecte a les del 2020. Són dades del darrer informe que ha fet el Fòrum Empresarial del Llobregat que es basa en dades de la Federació Catalana de Venedors de Vehicles a Motor.

Els concessionaris han venut un total de 8.536 turismes que contrasta amb les 12.191 unitats del 2020 o els 10.500 turismes del 2021 amb una caiguda del 18,9% en un any. Caldria anar a l’any 2011 per tenir unes xifres semblants.

En termes absoluts, entre L’Hospitalet, Castelldefels, Cornellà, el Prat, Gavà, Martorell, Sant Boi, Sant Esteves Sesrovires i Viladecans han venut 5.781 turismes. La conjuntura econòmica, la carència de matèries primeres, els problemes dels semiconductors i microxips, la guerra d’Ucraïna, les despeses financeres o la inflació són els principals factors que expliquen aquest resultat negatiu.

Per marques, els ciutadans del territori continuen preferint en primer lloc la marca Seat, amb 2.173 matriculacions, la qual significa el 25.5% del total. A continuació, amb vendes inferiors als mil vehicles estan marques com ara Dacia, Toyota, Peugeot, Kia, Renault, Wolkswagen o Hyundai.

En el conjunt de Catalunya, el mes de desembre ha estat la primera vegada que les matriculacions de turismes amb motors alternatius supera als de benzina o diesel. Les vendes totals han estat de 101.000 unitats, un 8,3% menys que l’any 2021. Així, les matriculacions catalanes en el conjunt de l’estat ha caigut del 15,7% el 2014 al 12,5% el 2022.

L’any passat, el canal particular registra una pujada del 0,7%. El pes de les vendes a particulars suposa el 18,8% de les vendes del conjunt d’Espanya, encara que hi ha compradors que financen la seva compra amb leasing, renting o contractes de subscripció. Les compres formalitzades per empreses finals també pugen un 5,7%.

El renting, que supera el 26% en el conjunt d’Espanya, a Catalunya es gairebé testimonial amb una caiguda del 81%. El pes de les vendes a empreses finals ha tingut una baixada del 20,6% el 2014 al 8,3% el 2022.

En relació a la mobilitat sostenible, AEBALL i UPMBALL van crear el 2015 el clúster AEMES Smart, per impulsar la transformació del sector tradicional de l’automoció i aprofitar les oportunitats que suposa la necessitat de descarbonització.

L’associació d’Empreses de Mobilitat i Entorn Sostenible i Smart té la seu a L’Hospitalet i el seu àmbit és estatal. Dona visibilitat a més de 180 empreses del nou mercat de la mobilitat i entorn sostenible, tot funcionant com un lobby per la seva defensa i competitivitat, impulsant i acompanyant en tot el procés de canvi i transformació de les indústries cap a la nova mobilitat.