Resum de L'Informatiu del 19 al 23 de setembre Reproduir video

Resum de L'Informatiu del 19 al 23 de setembre

Destaquem Tots els vídeos

  • Video:

    Resum de L'Informatiu del 19 al 23 de setembre

  • Video: 23/09/2022

    23/09/2022

    Entrevista de L'Informatiu - Daniel López, investigador grup BIOCOM-UPC

  • Video: 23-09-2022

    23-09-2022

    L'Informatiu - 23-09-2022

  • Video: 22/09/200

    22/09/200

    Entrevista de L'Informatiu - Francesc Grifé, tècnic biblioteques municipal

  • Video: 22-09-2022

    22-09-2022

    L'Informatiu - 22-09-2022

  • Video: 21-09-2022

    21-09-2022

    Aula L'H 21 de setembre - El Plató de Cinema. Coneixem dos dels seus alumnes

  • Video: 21/09/2022

    21/09/2022

    Entrevista de L'Informatiu - José Luis Casanova, cap Salut Ambiental Ajuntament L'H

  • Video: 21/09/2022

    21/09/2022

    L'Informatiu - 21-09-2022

  • Video: 20/09/2022

    20/09/2022

    Entrevista de L'Informatiu - Mariana Reyna, resp Lanzadera Conecta Empleo a L'H

El CB L'Hospitalet a un pas de les semifinals de la Lliga Catalana

Necessita vèncer al CB Salou als quarts de final (diumenge, 12:45h)

L'Hospitalet celebra el dia Europeu Sense Cotxes

Amb tall de trànsit i activitats diverses

El programa ‘Nexe Jove' ofereix redreçar el perfil acadèmia de 130 joves

Obertes les inscripcions d'una nova edició de la Llançadora ‘Connecta Ocupació'

L'Hospi vol esvair els dubtes guanyant a domicili

S'enfronta a la Pobla de Mafumet (diumenge 12h)

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 26. 07. 2022

L'OMIC recorda els drets vinculats als viatges vacacionals

Recomana conservar tota la documentació i presentar reclamació de forma immediata

Com és habitual en època de vacances estiuenques, l’OMIC posa l'èmfasi en la importància de guardar els fulletons publicitaris, que son vinculants, els correus electrònics de confirmació, demanar factures desglossades per conceptes i, si sorgeix cap problema, com ara la cancel•lació d’un vol, presentar una reclamació immediata.

Pel que fa als avions, si la cancel•lació no es fa amb prou antelació, hi ha dret a que ens retorn els diners o ens assignin un altre vol. I també a l’allotjament i el menjar fins que no surti l’altre vol. Les possibles compensacions també varien, en funció de les distàncies i les hores de retard.

El president de la Junta Arbitral de Consum de L'Hospitalet, Rafael Gallardo García, ha explicat que per causa de força major "s'entenen, principalment, situacions meteoròliques extremes". I ha puntualitzat situacions habituals i que es poden donar també aquest estiu que les companyies aèries no poden qualificar causa de força major: "Una vaga de personal de cabina o de qualsevol altra activitat no es pot considerar de cap manera una causa de força major", ha afirmat.

En termes generals, aquest plantejament també es pot aplicar al transport ferroviari.

Pel que fa a l’allotjament, tant si es contracta a través d’una agència o una cadena hotelera, com si es tracta d’allotjaments turístics en operadors d’Internet, s’ha de correspondre amb allò que s’ofereix a la publicitat. Si no és així, "cal fer com més fotos millor per poder documentar la reclamació i presentar reclamació allà mateix, abans de sortir de l'hotel o de l'allotjament", ha indicat Gallardo García.

En relació amb el lloguer de vehicles, a banda de la recomanació general de conservar la publicitat i la factura, l’OMIC també aconsella fer fotos de tot del vehicle perquè no ens encolomin possibles desperfectes i deixar ben clares les condicions sobre el dipòsit de combustible i la fiança.

I, tot i que és millor fer-ho in situ, l’OMIC recorda que la reclamació també es pot presentar en tornar de les vacances, amb l’assessorament d’aquest servei municipal, emplaçat a la Riera de la Creu.