L'alumnat de l'institut Santa Eulàlia promou un fòrum de drets humansForma part del projecte Aprenentatge i Servei Els curts del festival Filmserè es projecten a Televisió de L'HospitaletEl dilluns 5 de juny a les 20h i 22h Jugateques Ambientals als parcs de les Planes, Bellvitge i Can BuxeresParlem a l'Entrevista de l'Informatiu amb Núria Machuca, tècnica de promoció i conservació de l'espai públic de l'AMB El guitarrista Juan Antonio Moya presenta "Idílico" a l'Auditori BarradasL'hospitalenc estrena dissabte el seu segon disc 'Hola Estiu!' El festival de música dels alumnes de Planeta FormacióAmb actuacions de DJ's i bandes musicals a l'Auditori Barradas | Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 13. 04. 2022 L'H completarà la seva xarxa pedalable amb els fons europeus Next GenerationL'actuació se centrarà al Districte Econòmic i al polígon de la carretera del MigEls fons europeus Next Generation destinats a combatre l'emergència climàtica cofinançaran l'ampliació i culminació de la xarxa ciclable de L'Hospitalet. La intervenció preveu la implantació de nous carrils bici segregats a la calçada en 37 carrers de la ciutat, especialment al la zona industrial de la carretera del Mig i al Districte Econòmic de Ganvia Sud. L’objectiu és interconnectar la xarxa pedalable secundària dels diferents barris i donar continuïtat a la xarxa bàsica iniciada el 2020, que discorre pels principals eixos viaris de la ciutat a través de carrils bici o vies limitades a 30km/h d’ús compartit amb els vehicles motoritzats. El tinent d'alcalde de Convivència i Seguretat, Pepe Castro, explica que "en aquesta nova fase primarem la zona industrial i el Districte Econòmic per completar eixos que ja vam implantar a la resta de barris de la ciutat. Volem estendre la xarxa ciclable per tenir eixos continus de nord a sud i d'est a oest a la ciutat que també ens permetin connectar-nos amb els municipis veïns de Cornellà, Esplugues, el Prat i Barcelona". La implantació dels nous carrils bici comportarà la reconfiguració de l’espai de les calçades i voreres, així com l’adaptació de la senyalització i la semaforització. L’objectiu és crear itineraris segurs per circular en bicicleta i patinet i, al mateix temps, alliberar espai per als vianants. En aquest sentit, Castro assegura que "es tracta de crear entorns segurs perquè les persones que circulen en bicicleta o patinet puguin anar per les calçades de manera raonable, cívica i amb normes; i que les persones que van a peu tinguin voreres amples i disponibles per passejar". Les obres, que estan pendents d'adjudicació amb un pressupost d'1,9 milions d’euros, es preveu que s’iniciïn aquest any i tinguin un període d’execució de 10 mesos. En aquesta fase s’habilitaran nous carrils bici segregats en aquestes vies: Districte I Avinguda de Josep Tarradellas i Joan (entre carrer de Batllori i carrer del Canigó, i entre plaça de Tuzla i carrer de Rodés)
Avinguda de la Granvia (entre avinguda de Vilanova i carrer de Miguel Hernández) Districte V Avinguda de Manuel Azaña Districte VI Avinguda d’Amèrica (tram inicial fins a rambla de la Marina) |