Destaquem Tots els vídeos Els Mossos desmantellen un cultiu intens de marihuana en una nau de L'HEn una operació conjunta amb la Guàrdia Urbana i l'Agència Tributària Dr. José Manuel Crespo: "El suïcidi és un problema a l'alça els darrers anys"És membre del servei de Psiquiatria de l'Hospital de Bellvitge i ha parlat a l'Entrevista de TV de L'H L'Escola La Carpa guanya l'edició d'enguany de La lliga dels LlibresEl centre Sant Josep El Pi ha estat l'altre finalista Remodelació del Govern municipalL'alcaldessa Núria Marín Martínez ha signat el decret del nou cartipàs, que entrarà en vigor el dia 1 de juny La reforma dels quiròfans de l'Hospital General, en la recta finalSegons el conseller Argimon, ja no caldrà que la ciutadania de la zona Nord de L'H hagi d'anar al Broggi La xarxa d'Escoles Sostenibles celebra la cloenda del cursAmb un intercanvi d'experiència a través de tallers | Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 18. 01. 2022 La Saboga avala el projecte de bici metropolitana, però planteja milloresL'entitat ecologista creu que cal millorar la interconnexió dels carrils bici de les diverses ciutatsL’entitat ecologista La Saboga confia que el projecte AMBici, el servei de bicicletes que l’Àrea Metropolitana i TMB implantaran a finals de 2022 a 15 ciutats, també a L’H, permeti augmentar l’ús social de la bicicleta, com a mitjà de transport sostenible i saludable. Tot i així, reclama que els aparcaments no estiguin a la vorera i que els carrils bici més ben connectats entre si. La Saboga considera que un punt fort d’AMBici és que les 2.600 bicis elèctriques previstes inicialment, 350 a l’Hospitalet, seran compatibles amb el Bicing, de Barcelona, un aspecte que veïnes i veïns de l’Hospitalet que fan servir el servei de la capital catalana també creuen positiu. Raúl Rodríguez Díaz, president de La Saboga, creu que “la permeabilitat entre municipis és un avantatge claríssim perquè hi hagi bicis anat d’una ciutat a una altra”. I ha afegit que caldria “fer un esforç per interconnectar els carrils bici de dels diversos municipis, perquè, tot i que ja s’ha començat a fer, caldria fer-hi encara més incidència en aquest aspecte”. De la seva banda, Roger Jiménez Remacha, periodista freelance i usuari del Bicing, ha explicat que “si per motius de feina o qualsevol altre raó haig d’anar a l’Hospitalet i després a un altre lloc, llavors haig de deixar el Bicing i o bé agafar el transport públic o bé agafar la meva bici particular”, així que, segons que ha afegit, “poder fer servir la mateixa bici serà un avenç important”. AMBici també preveu la instal•lació de 250 punts d’estacionament a l'àrea metriopolitana, amb la proximitat al transport públic com a criteri prioritari. Segons La Saboga, aquests aparcaments haurien de ser a la calçada. Raúl Rodríguez Sánchez recorda que les ciutats encara estan pensades per al cotxe “i una condició trocal per anar canviant això seria que la bici li prengui espai públic al cotxe”. A l’Hospitalet, els compartiments BiciBox i els aparcaments en ‘U’ de la via publica també seran a l’abast. Els ajuntaments estudiaran possibles descomptes en el transport públic si es fan servir el servei AMBici. El tinent d’alcaldia de Convivència i Seguretat, Pepe Castro Borrallo, ha manifestat que la idea és que intermodalitat de fer un tram dels trajectes en bici i un altre tram amb transport públic “tingui incentius en l’ús del transport públic. I en aquest punt, la presència de TMB és un factor extraordinari”. La Saboga considera que la ciutadania que es mogui habitualment amb la seva bici particular també hauria de rebre aquestes bonificacions perquè també contribueix a millorar la qualitat de l’aire. |