L'Informatiu - 21-01-2022 Reproduir video

21-01-2022 L'Informatiu - 21-01-2022

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 21/01/2022

    21/01/2022

    Entrevista de L'Informatiu - Aurora Pujol, metge genetista IDIBELL

  • Video: 21-01-2022

    21-01-2022

    L'Informatiu - 21-01-2022

  • Video: 20-01-2022

    20-01-2022

    Entrevista de L'Informatiu - Manuel Piñar, pres. FAAVV de L'Hospitalet

  • Video: 20-01-2022

    20-01-2022

    L'Informatiu - 20-01-2021

  • Video: 19-01-2022

    19-01-2022

    Aula L'H 19 de gener - 25 anys de l'Institut Rubió i Ors

  • Video: 19-01-2022

    19-01-2022

    Clip Aula L'H - D'aula en aula. Scape Room científic amb l'Institut Bellvitge

  • Video: 19-01-2022

    19-01-2022

    Clips Aula L'H - Dones de Ciència. Laia Alemany

  • Video: 19-01-2022

    19-01-2022

    L'Informatiu - 19-01-2022

  • Video: 18/01/2022

    18/01/2022

    Entrevista de L'Informatiu - Ferran Moraga-Llop, Associació Espanyola de Vacunologia

José Montilla: "Catalunya no és una colònia i no te el dret a l'autodeterminació"

L'expresident va participar en el cicle de converses "Refer Catalunya" de L'H Espai de Debat

STOP Massificació denuncia irregularitats en el projecte Cosme Toda

Creuen que no hi garanties que tots els pisos rebin la llum solar que marca la normativa legal

El PSC de L'H creu que el bo jove facilitarà l'emancipació dels joves

Es farà efectiu en dos mesos amb caràcter retroactiu

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 03. 12. 2021

L'Hospitalet promou entorns escolars més segurs i saludables

La segona fase del pla d'urbanisme tàctic transformarà 35 carrers

Comença la segona fase del projecte de mobilitat que busca oferir més espai al voltant dels centres escolars per garantir un accés segur i un entorn més saludable. Les noves actuacions inclouen l'eliminació de la circulació de vehicles en alguns carrils, ampliació de les voreres i la creació de zones d'estada amb mobiliari urbà.

L’Ajuntament inicia la segona fase del projecte d’urbanisme tàctic per reforçar la creació d’entorns escolars més segurs. Està prevista la transformació de 35 carrers, arreu de la ciutat, per mitjà d’ampliacions de voreres, creació de zones d’estada, supressió de carrils de circulació i tancaments de vies al trànsit motoritzat.
 
En alguns carres hi ha senyalització que ja restringeix el pas de vehicles no autoritzats, com al carrer Pare Marchena annex a l'escola Estel-Can Bori, però a la pràctica aquesta prohibició no es compleix. "El que fem ara és posar elements a l'espai públic que delimitenl'espai perquè no es pugui utilitzar per al trànsit rodat", indica Cristian Alcázar, tinent d'Alcaldia d'Espai Públic i Urbanisme.
 
Zones d'estada lliures de tràfic
 
També es crearan 14 zones d’estada per a les famílies. S’ubicaran en vies de plataforma única o sobre una calçada convencional, on elements del mobiliari urbà com cadires, cubs de daus, jardineres i papereres estaran disposats de tal manera que impediran el trànsit motoritzat en aquest espai. El paviment estarà pintat amb cercles de colors groc, blau, vermell i verd.
 
Des del consistori apunten que les actuacions es fan d’acord amb les característiques dels diferents entorns escolars i de les necessitats expressades per la comunitat educativa i les regidories de districte. En destaquen les propostes de transformació de la totalitat de les vies o trams als carrers: Pare Marchena, de Digoine, de Mossèn Lluís Pañella, de l’Estrella, de Joan Maragall, de Sant Josep, d’Andorra, de la Mina, de Covadonga, de Floridablanca, de les Bòbiles, de la Mare de Déu dels Desemparats, de l’Alegria i de les Mimoses.
 
Les ampliacions de voreres tàctiques d’escoles es faran més endavant a l’avinguda de Josep Molins i els carrers de Sant Joan, de Mas, d’Albareda, de Ferrer i Guàrdia, del Mestre Carbó i de l’Aprestadora, entre d’altres.
 
En la primera fase, realitzada l’any passat, es van fer actuacions als entorns de 25 centres públics i concertats de tots els districtes de la ciutat i de tots els nivells educatius, en un treball conjunt desenvolupat pels tècnics municipals d’Educació, Espai Públic i Mobilitat amb els equips directius d’escoles bressol, col·legis i instituts.
 
L’actuació que ja es va fer al col·legi Alpes ha permès que els vehicles no passin per l’entrada del centre escolar, ja que s'hi van instal·lar dues cadires que ho impedeixen. "Estem molt contents de com ha quedat, és més segur", assegura Jordi Moreno, pare d'una alumna del centre.
 
Aquestes intervencions tindran un cost d'uns 250.000 euros i compten amb el finançament de la Diputació de Barcelona. L’Ajuntament preveu utilitzar fons europeus Next Generation per aplicar una tercera fase del pla i aconseguir que alguns carrers siguin definitivament només per a vianants.