L'Informatiu - 23-09-2021 Reproduir video

23-09-2021 L'Informatiu - 23-09-2021

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 23-09-2021

    23-09-2021

    Entrevista de L'Informatiu - Ricard Mesia, director de Recerca de l'ICO

  • Video: 23-09-2021

    23-09-2021

    L'Informatiu - 23-09-2021

  • Video: 22-09-2021

    22-09-2021

    Clip Aula L'H 22 de setembre - De Barri en Barri. Sant Josep

  • Video: 22-09-2021

    22-09-2021

    Aula L'H 22 de setembre - Martí Canet i Helena Tejero. Dues de les millors notes de selectivitat a L'H

  • Video: 22-09-2021

    22-09-2021

    Entrevista de L'Informatiu - Laura García Manota, regidora d'Igualtat

  • Video: 22-09-2021

    22-09-2021

    L'Informatiu - 22-09-2021

  • Video: 21/09/2021

    21/09/2021

    Entrevista de L'Informatiu - Rubén Sánchez, portaveu de l'associació de consumidors FACUA

  • Video: 21-09-2021

    21-09-2021

    L'Informatiu - 21-09-2021

  • Video: 20-09-2021

    20-09-2021

    Entrevista de L'Informatiu - Daniel López-Codina, investigador Biocom

Inspeccions policials conjuntes detecten irregularitats administratives i sanitàries

A sis establiments de la ciutat amb infraccions d'estrangeria i manca de permisos d'activitat

Detingut el conductor d'un patinet que va intentar apunyalar a un agent dels Mossos d'Esquadra

També va intentar agredir els agents amb dos gossos després que li requisessin el vehicle

S'impulsa la Declaració Mundial per la Recerca en Càncer

Entitats, institucions i líders de diferents àmbits s'hi han implicat

Treball i sacrifici. La recepta del Can Pi per a la nova temporada

Els quadribarrats competeixen a la 3a Catalana

L'Atlètic Club Hospitalense somia amb fites importants

El conjunt del barri del Centre s'ha estrenat amb un empat fora de casa

El Fòrum de les Cultures mostra les variades tradicions populars presents a L'H

Setena edició, entre el 25 de setembre i el 3 d'octubre

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 09. 09. 2021

Finalitza la transformació de la carretera de Collblanc

El darrer tram entre Llobregat i Riera Blanca serà exclusiu per a vianants, busos, bicis i serveis

La carretera de Collblanc ha finalitzat la seva transformació per incloure nous carrils per a bicis i autobusos i donar més espai també als vianants. La transformació s’ha enllestit amb els nous carrils i la nova senyalització del tram entre els carrers Llobregat i Riera Blanca, que ara serà exclusiu per a bicicletes, autobusos i vianants. Només es permetrà la circulació de vehicles privats que accedeixin a guals, a aparcaments i al mercat.

La nova obra vol potenciar l'eix comercial i pacifica la zona amb un carril bici segregat en sentit Llobregat, un únic carril dedicat als autobusos, serveis i veïns, i una ampliació de l’espai per als vianants a la vorera mar. Els vehicles privats són desviats per la travessera de les Corts, on s’ha habilitat un carril de circulació d’entrada a Barcelona.

El projecte metropolità d’implantació del carril bus-bici a la carretera de Collblanc, executat aquest estiu, ha comportat una important reordenació d’aquesta via. Al tram entre el terme municipal d’Esplugues i el carrer del Llobregat, hi ha un carril de circulació per sentit per als vehicles privats i s’ha transformat el carril de la dreta, segons el sentit de circulació, en un carril bus-bici, sempre tenint en compte les especificacions concretes de cada tram.

A més, es limita la velocitat a 30 km/h en tot l’eix. En alguns trams on l’espai ho permet, com són els entorns de Collblanc i de Can Rigal, s’han implantat també carrils bici segregats, per donar més seguretat a la bicicleta. Pel que fa al vehicle privat, es diversifica part de la circulació per altres itineraris: travessera de les Corts, carrer del Cardenal Reig i avinguda de Manuel Azaña.

Olga Gómez, regidora del districte II, ha explicat que encara queda per enllistir alguna senyalització vertical. A més, en el futur, les noves àrees de vianants, que ara es marquen amb pintura a terra, es convertiran en voreres ampliades.

L’actuació, de baix cost perquè no ha comportat la realització d’obres, ha inclòs treballs d’implantació de la nova senyalització vertical de trànsit, marques vials i reprogramació del sistema semafòric, a més de la pintada d’antics carrils que han passat a ser vorera ampliada per als vianants al tram entre el carrer del Llobregat i el carrer de la Riera Blanca. La intervenció serveix per assolir una mobilitat més sostenible en una via que suportava un gran volum de trànsit, reduir les emissions contaminants i contribuir a fer de L’Hospitalet una ciutat més amable per a la ciutadania.

Les modificacions en la distribució i usos dels carrils de circulació a l’eix de la carretera de Collblanc és un projecte metropolità que ha comportat una actuació global als municipis d’Esplugues, L'Hospitalet i Barcelona. El projecte, impulsat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona, que afirma, en un comunicat, que aquesta actuació "ha permès pacificar el vial modificant el concepte de la carretera de Collblanc, de tal manera que ha passat de ser una carretera nacional (antiga N-340) a convertir-se en un vial integrat a la ciutat, d’accés i connexió dels barris hospitalencs de Pubilla Cases, la Florida i Collblanc".

L’Ajuntament de L’Hospitalet s’ha compromès, a través de la Taula d'Emergència Climàtica, a reduir les emissions de CO2 en un 40% abans de 2030. Això implica fomentar una reducció substancial de l’ús del cotxe dins la ciutat en els següents vuit anys i, per tant, incrementar l’oferta d’alternatives més sostenibles per a la mobilitat, com l’ús del transport públic o la bicicleta.