L'Informatiu - 12-04-2021 Reproduir video

12-04-2021 L'Informatiu - 12-04-2021

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 12/04/2021

    12/04/2021

    Entrevista de L'Informatiu - Jaume Graells, regidor PSC

  • Video: 12-04-2021

    12-04-2021

    L'Informatiu - 12-04-2021

  • Video: 10-04-2021

    10-04-2021

    Resum de L'Informatiu del 05 al 09 d'Abril

  • Video: 09-04-2021

    09-04-2021

    En Primera Persona - Espora, un exemple d'espai cooperatiu a L'H

  • Video: 09/04/2021

    09/04/2021

    Entrevista de L'Informatiu - Julià Blanco, investigador IGTP i IrsiCaixa

  • Video: 08/04/2021

    08/04/2021

    Entrevista de L'Informatiu - Maria Campuzano, Aliança contra la Pobresa Energètica

  • Video: 08-04-2021

    08-04-2021

    L'Informatiu - 08-04-2021

  • Video: 07-04-2021

    07-04-2021

    Aula L'H 7 d'abril - La Fundació Okume AZ del CE Jaume Balmes

  • Video: 07-04-2021

    07-04-2021

    L'Informatiu - 07-04-2021

Obre la primera botiga de bitcoins a L'Hospitalet

L'empresa 'BitBase', té per objectiu apropar a la ciutadania aquest nou valor econòmic

L'AMB declara l'estat d'emergència climàtica

El territori metropolità emet 13 tones de CO2 anualment

Les Cambres del Baix Llobregat i L'H formen més de 200 joves per accedir al mercat laboral

4 de cada 10 joves que han participat al programa han accedit a un lloc de treball

Blue Containers, projecte sostenible de l'Institut Provençana

La iniciativa ha rebut un dels premis de la Fundació Dualiza Bankia

La Guàrdia Urbana i els Mossos aixequen 168 actes de sanció per incompliments anti-Covid

S'han atès a la ciutat 152 requeriments amb 11 denúncies

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 25. 03. 2021

Els treballadors socials de l'Ajuntament es manifesten per denunciar la "saturació dels serveis i dels professionals"

Reclamen més recursos per poder donar resposta a les necessitats de la ciutadania

Una cinquantena de treballadors i treballadores dels Serveis Socials municipals s'han concentrat a la plaça de l'Ajuntament per expressar el seu malestar. De fet, aquesta és la segona vegada que es manifesten perquè, diuen, es veuen sobrepassats i els manquen recursos econòmics, tècnics i humans per poder donar una "atenció de qualitat " a les persones i famílies de la ciutat.

Susana Barrios, tècnica municipal de Serveis Socialsexplica que "volem expressar el nostre malestar perquè les administracions fan recaure en nosaltres el seu propi col·lapse quan hi ha més demanda que en anys anteriors. Ens sentim molt esgotats en una intervenció en primera linía sense comptar amb els recursos necessaris".

Des del punt de vista laboral, la plantilla dels Serveis Socials expressa la "disconformitat amb el model organitzatiu que en els darrers anys està implementat l'Àrea d'Equitat, Drets Socials i Recursos Humans". En el manifest que s'ha llegit durant la concentració, els treballadors i treballadores socials lamenten que disposen de recursos informàtics obsolets i poc adequats, i que es produeixen greus dificultats en la cobertura de baixes i vacants professionals.

Unes mancances que, asseguren, provoquen la "saturació dels serveis i de les tècniques" que, a més, "no compten amb el reconeixement de la seva tasca". Per això demanen actualitzar els sistemes de gestió i augementar la redistribucó de la ràtio professional en els barris amb més població vulnerable.

Amb tot, el manifest alerta que la manca de recursos "té un impacte directe en l'atenció que rep la ciutadania", especialment en àmbits com l'emergència habitacional, l'atenció de la infància en risc o la cobertura de les necessitats bàsiques, com l'alimentació o el servei de dutxes.

En aquest sentit, Patrícia Falomir, treballadora social de l'Ajuntament, explica que "les tècniques no podem oferir a la ciutadania la resposta necessària que veiem que hem de donar. El model de serveis socials ha de tenir més en compte les persones i els territoris".

Així, el text reclama "garantir un pressupost adequat a la realitat de cada servei" i "agilitzar el sistema de gestió d'ajudes d'urgència social" perquè arribin a la persona beneficiària abans de 15 dies.

En matèria d'habitatge, la plantilla dels Serveis Socials reivindica planificar els recursos per atendre les situacions de vulnerabilitat conjuntament amb l'Oficina Municipal d'Habitatge i impulsar mesures preventives per evitar els desnonaments.

També demanen augmentar les places en equipaments d'atenció integral a la infància i l'adolescència per garantir-ne la cohesió social i el seu benestar físic i emocional.

Per fer arribar les seves inquietuds i establir un canal de comunicació àgil i directe, els treballadors i treballadores dels Serveis Socials reclamen mantenir una reunió formal amb l'Ajuntament.