L'Informatiu - 20-01-2021 Reproduir video

20-01-2021 L'Informatiu - 20-01-2021

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 20-01-2020

    20-01-2020

    Aula L'H 20 desembre - Els efectes emocionals de la pandèmia en els infants. Parlem amb terapeutes de Baula

  • Video: 20/01/2021

    20/01/2021

    Entrevista de L'Informatiu - Antoni García, portaveu grup municipal d'ERC

    "Demanem a l'alcaldessa que dimiteixi, cal depurar totes les responsabilitats. No pot haver cap ombra de corrupció al consistori"

  • Video: 20-01-2021

    20-01-2021

    L'Informatiu - 20-01-2021

  • Video: 19/01/2021

    19/01/2021

    Entrevista de L'Informatiu - Miguel García, portaveu grup municipal Ciutadans

    "Cal consens polític i pensar més en els ciutadans"

  • Video: 19-01-2021

    19-01-2021

    L'Informatiu - 19-01-2021

  • Video: 18/01/2021

    18/01/2021

    Entrevista de L'Informatiu - Daniel López, biofísic UPC

  • Video: 18-01-2021

    18-01-2021

    L'Informatiu - 18-01-2021

  • Video: 16-01-2021

    16-01-2021

    Resum de L'Informatiu del 11 al 15 de Gener

  • Video: 15-01-2021

    15-01-2021

    Batecs 15 Gen. - EL MERCAT DE COLLBLANC

    Una tradició familiar

Sumem reclama que les bicicletes compartides només puguin aparcar a la calçada

Demanen que es doni compliment a la resolució de la Síndica

El gimnàs Elite Top Team busca alternatives a les restriccions amb entrenaments al carrer

Les mesures actuals suposen el quart tancament dels gimnasos des de l'inici de la pandèmia

L'AECS L'H es manté a la part alta de la 3a Divisió de futsal

Els de Sanfeliu volen assolir la permanència el més aviat possible

Obert el termini per optar a les beques de creació musical de les Cases de la Música

Les bandes poden presentar les sol•licituds fins al 15 de febrer

Comencen els treballs de poda de l'arbrat viari

Les tasques de manteniment arribaran aquest any a prop de 12.000 arbres

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 13. 01. 2021

La nova normativa de trànsit ja regula l'ús dels patinets elèctrics

No poden circular per la vorera o zones de vianants ni superar els 25 km/h

La reforma de la normativa de la Direcció General de Trànsit que regula els vehicles de mobilitat personal (VMP) d'una plaça propulsats per motors elèctrics, com ara els patinets o els segways, ha entrat en vigor amb el canvi d'any. Amb el nou codi de circulació, aquests vehicles tenen prohibit circular per les voreres i zones de vianants, i només ho poden fer en calçades o carrils bici i en cap cas superant els 25km/h.

El nou reglament indica que els patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal han de complir les normes de circulació com qualsevol altre vehicle. D'aquesta manera els usuaris poden sotmetre's a proves d'alcoholèmia i tampoc poden circular fent ús del telèfon mòbil o els auriculars.

La normativa també indica que els patinets elèctrics i altres VMP són vehicles d'una única plaça, i que portar-hi un passatger pot ser sancionat amb 100 euros de multa.

La nova normativa, però, deixa oberts altres aspectes que hauran de regular els ajuntaments en les seves ordenances, com ara l'obligatoreïtat del casc o d'una assegurança, la identificació dels vehicles amb matrícula o establir una edat mínima de conducció

Així, el tinent d'alcalde de Convivència i Seguretat, Pepe Castro, explica que "ens semblaria raonable que els usuaris del patinet disposessin d'assegurança perquè es pot generar un problema molt greu si s'atropella una persona. També seria important que els conductors dels patinets puguin tenir elements d'autoprotecció com cascs, genolleres o colzeres; i també ens semblaria raonable que estiguessin identificats amb una matrícula".

En aquest sentit, Castro demana que aquests criteris es consensuïn entre els municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Controls de la Guàrdia Urbana

Tot i la recent entrada en vigor de la nova normativa, l'Ajuntament ja feia un any que sancionava algunes de les accions regulades en aplicació de les instruccions anteriors de la DGT i com a resposta a les queixes ciutadanes pel mal ús d'aquests vehicles De fet, durant l'any 2020 la Guàrdia Urbana va imposar 750 denúncies a conductors de patinets elèctrics, amb sancions de 80 a 1.000 euros.

La majoria de sancions han estat per no respectar el semàfor vermell, conduir de manera negligent, usar auriculars, circular per zona de vianants o voreres, anar més d'una persona al vehicle, no obeir el senyal de direcció prohibida, no portar llums de nit i circular en ziga-zaga entre vehicles o vianants.

També s'han imposat sancions de 500 euros per conduir de manera temerària o en sentit contrari, i de 1.000 euros per circular amb una taxa d'alcohol superior a la permesa o amb presència de drogues a l'organisme. 

La ciutadania, favorable a la normativa

Les noves mesures han estat, en general, ben rebudes tant pels usuaris dels patinets com pels vianants, que consideren que eren necessàries.

La Dayana assegura que ja conexia la normativa i que sempre es desplaça en patinet per la calçada, però lamenta l'actitud poc pacient de molts conductors quan han de conviure amb aquests vehicles. "Alguns conductors et criden l'atenció i et demanen que vagis per la vorera perquè no anem a la mateixa velocitat que els cotxes".

"Serà bo sobretot pels infants i persones grans que caminen per la vorera", explica la Ivonne Pincay, usuària de patinet. "Ara que han habilitat nous carrils bici anirà molt bé".

Es mantenen les xifres de vendes

A la botiga i taller de reparació de patinets elèctrics C&M Mobility, al barri de Pubilla Cases, veuen amb bons ulls el canvi normatiu i consideren que era necessari per garantir la seguretat dels vianants i dels mateixos usuaris dels vehicles de mobilitat personal.

Des d'aquest establiment creuen que la nova mesura no afectarà la seva activitat, i és que asseguren que els avantatges que ofereixen els patinets elèctrics, com la comoditat d'ús o l'estalvi econòmic, farà que els usuaris segueixin comprant-los.

Tot i això demanen a les administracions que facilitin el compliment de la normativa amb més calçades pacificades i carrils bici que connectin diversos municipis.