Destaquem Tots els vídeos Els restauradors esperançats amb la Primavera de TapesDel 22 al 25 d'abril amb la participació de 26 establiments Els veïns de Sanfeliu lamenten el nou retard en la posada en marxa de l'ascensor de Can BuxeresEstava previst pel 2018 La 3a mostra de Llibres d'Artista, el pròleg més creatiu a la diada de Sant JordiL'exposició vol promocionar el llibre d'artista elaborat de manera artesanal Drea García ens explica què és la cronofòbia‘Aquellos dos años, tres meses y once días en los que sufrí cronofobia', debut de l'autora Mor Inocencio Salmerón, estudiós i investigador de la història de Collblanc-la TorrassaAutor de "Històries de Collblanc la Torrassa" un tractat de la vida quotidiana d'aquests barris Els indicadors de la Covid a L'H tornen als nivells anteriors a Setmana SantaLa pressió assitencial a l'Hospital de Bellvitge es manté estable | Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 12. 01. 2021 L'H porta a concurs la llicència de bicicletes compartidesAmb un 60% de bicis elèctriques i estacionament lliure però regulatUna vegada finalitzada la prova pilot amb Movi-Mobike, l’Ajuntament ha obert un concurs per al servei de bicicletes compartides. La llicència tindrà una durada de 3 anys i s’hauran de complir una sèrie de requisits, com incloure un 60% de bicicletes elèctriques o garantir-ne l’estacionament regulat Dos anys i mig després de l’inici de la prova pilot amb l’empresa chinesa Movi-Mobike, l'Ajuntament està prou satisfet amb el volum d'usuaris del servei bicicletes compartides. Però ara, que la ciutat ha ampliat la xarxa de carrils ciclables es vol estendre el seu ús als barris del nord on hi ha més desnivell. És per això que L’Ajuntament ha inclòs en els requisits de la futura empresa la incorporació de, com a mínim, un 60% de bicicletes elèctriques. Segons Pepe Castro, el tinent d’alcalce de Convivència i Civisme, “així donariem les mateixes oportunitats als hospitalencs que resideixen als barris del nord”. Quant al sistema d’estacionament, que va ser molt polèmic al principi pel seu mal ús, continuarà sent lliure però amb les limitacions que ja es van establir l’any passat. De manera que es podrà estacionar a qualsevol de les 25 zones marcades en calçades o voreres amples i també als més de 1200 aparca bicis regulats amb el candau d’anclatge. “Volem que les 500 bicicletes tinguin sempre a prop una zona d’estacionament regulat i treballarem per aconseguir que aquestes àrees estiguin sobre tot a la calçada. Hem d’evitar que hi hagi bicicletes estacionades a les voreres incomplint la normativa ”, ha afegit Pepe Castro. La llicència, que tindrà una durada de 3 anys, també compromet a l’empresa a retirar les bicis mal aparcades en un màxim de dues hores a través d’un sistema de geolocalització. |