Destaquem Tots els vídeos L'Hospitalet relaxa els indicadors de la Covid, després de dos mesos de creixement sostingutLa pressió hospitalària segueix en augment malgrat la millora del ritme de contagis L'Hospitalet, segon territori econòmic de CatalunyaJuntament amb el Baix Llobregat, segons el darrer informe de conjuntura econòmica del Fòrum Empresarial Guàrdia Urbana i Mossos aixequen 375 sancions per incompliments anti-Covid a L'HLa policia ha intervingut en dues festes aquest cap de setmana Talls de trànsit aquesta setmana per obres a la calçadaHi ha afectacions a les línies d'autobús M12 i LH2 Nous aspirants de Guàrdia Urbana comencen la formació a l'acadèmia de policiaSón 13 dones i 12 homes que han guanyat el darrer concurs oposició | Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 12. 01. 2021 En marxa la segona fase del projecte d'entorns escolars saludables i segursEs preveu la creació de zones d'estadaL’Ajuntament posarà en marxa aquest any la segona fase del projecte de mobilitat que ofereix més espai al voltant dels centres per garantir un accés segur i un entorn més saludable. Entre les novetats, la construcció de diferents zones d’estada i la remodelació de 35 carrers de la ciutat L’Ajuntament potencia aquest any la creació d’entorns escolars saludables i segurs amb la realització de la segona fase del projecte de mobilitat iniciat el 2020 al voltant dels centres educatius, dins de les mesures de prevenció i protecció posades en marxa davant la Covid-19. L’objectiu d’aquest pla d’urbanisme és oferir més espais als vianants per garantir que les entrades i sortides dels centres es facin de manera segura i crear zones saludables al voltant de les escoles, que formen part de les zones urbanes d'atmosfera protegida. Aquest any, es vol potenciar encara més el projecte amb la transformació de 35 carrers situats a l’entorn de centres educatius amb ampliacions de voreres, creació de zones d’estada, supressió de carrils de circulació i tancaments de vies al trànsit motoritzat. Entre altres actuacions, el projecte preveu ampliar voreres al voltant de les escoles amb la supressió d’un cordó d’aparcament o un carril de circulació, en un espai que es caracteritzarà per la pintura i el mobiliari urbà col•locat sobre la calçada, en línia amb les pilones del color del parxís del camí escolar segur. Una altra novetat és la creació de zones d’estada, que s’ubicaran en vies de plataforma única o sobre una calçada convencional, on els elements del mobiliari urbà estaran disposats de tal manera que impediran el trànsit motoritzat en aquest espai. L’objectiu és fomentar la funció d’estada de les persones al carrer i maximitzar el confort de trobada i espera a les entrades i sortides dels centres educatius. En destaquen les propostes de transformació de la totalitat de les vies o trams dels carrers del Pare Marchena, de Digoine, de Mossèn Lluís Pañella, de l’Estrella, de Joan Maragall, de Sant Josep, d’Andorra, de la Mina, de Covadonga, de Floridablanca, de les Bòbiles, de la Mare de Déu dels Desemparats, de l’Alegria i de les Mimoses. Fins ara, l’execució del projecte ha inclòs la realització de treballs per adequar els espais, com la instal•lació de pilones, l’ampliació de voreres i la col•locació de tanques; l’habilitació de trams de zones de vianants i de la xarxa pedalable, a més de la senyalització de la via pública i, en alguns casos, l’eliminació de carrils de circulació i places d’estacionament. En la primera fase, realitzada l’any passat, es van fer actuacions als entorns de 25 centres públics i concertats de tots els districtes de la ciutat i de tots els nivells educatius. Notícies relacionades |