L'Informatiu 15-10-2019 Reproduir video

15-10-2019 L'Informatiu 15-10-2019

 

 

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 15-10-2019

    15-10-2019

    L'Informatiu 15-10-2019

  • Video: 14-10-2019

    14-10-2019

    L'Informatiu 14-10-2019

  • Video: 12-10-2019

    12-10-2019

    Resum de L'Informatiu del 07 al 11 d'octubre

  • Video: 11-10-2019

    11-10-2019

    L'Informatiu 11-10-2019

  • Video: 10-10-2019

    10-10-2019

    L'Informatiu 10-10-2019

  • Video: 09-10-2019

    09-10-2019

    Aula L'H 9 octubre - Proposta per a un nou horari educatiu. Amb Jaume Aguilar de la Fed. Mov. de Renovació Pedagògica

  • Video: 09-10-2019

    09-10-2019

    L'Informatiu 09-10-2019

  • Video: 08-10-2019

    08-10-2019

    L'Informatiu 08-10-2019

  • Video: 07-10-2019

    07-10-2019

    L'Informatiu 07-10-2019

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 18. 09. 2019

Pepe Castro: "L'H ha de canviar el model de mobilitat"

La ciutat aprovarà a l'octubre l'ordenança municipal per regular els vehicles contaminants

El tinent d'alcalde de Convivència i Seguretat, Pepe Castro, ha assegurat que la ciutat està preparant l’ordenança municipal metropolitana per aprovar-la el proper mes d’octubre. Permetrà posar en marxa la zona de baixes emissions i regularà les sancions i la circulació dels vehicles contaminants.

L’Hospitalet és un dels quatre municipis del àrea metropolitana, juntament amb Sant Adrià del Besós, Cornellà i Esplugues, a més de Barcelona, que regularà la circulació dels cotxes sense etiqueta ambiental.

L’Ajuntament ultima l’ordenança que fixa les sancions i la normativa per reduir la contaminació, esta previst que s’aprovi aquesta reglamentació el mes d’Octubre i a partir de l’1 de gener s’iniciarà el control d’accessos d’aquests vehicles contaminants. Les sancions s’aplicaran a partir de l’1 d’abril.

El tinent d'alcalde de Convivència i Seguretat, Pepe Castro, ha destacat l’esforç que s’ha fet des de les administracions públiques en la lluita contra la contaminació ambiental. Afirma que “la ciutadania ha de tenir una bona alternativa de transport públic. L’Hospitalet ha de canviar el model de mobilitat”. En aquests sentit, Castro ha destacat que a la ciutat s’ha avançat molt, ja que l’any 2018 hi van haver més de 250.000 nous viatgers.

La nova ordenança regula, entre d’altres horaris i sancions, que es mouran entre els 200 € i els 999 € sense episodi de contaminació, mentre que aniran dels 499 € fins als 1.803 € quan hi hagi episodi de contaminació. Pel que fa als horaris, els cotxes sense etiqueta ambiental no podran circular entre setmana de 7 a 20 h però tindran 10 autoritzacions especials l'any. Els vehicles afectats són els de benzina anteriors a l’any 2000 i els diesel anteriors al 2006.

A partir de l’1 de gener del 2020, es donarà un període d’adaptació i informació entre els conductors i, per tant, les sancions no es començaran a fer efectives fins a l’1 d’abril del 2020

L'objectiu de la mesura és preservar la millora de la qualitat de l'aire i la salut pública, reduint la contaminació ambiental i apropar els nivells de contaminació de la ciutat als recomanats per l'OMS i complir amb els valors límits de la qualitat de l'aire legalment establerts