Ja és estiu als Mitjans de L'Hospitalet Reproduir video

31-07-2020 Ja és estiu als Mitjans de L'Hospitalet

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 25-10-2019

    25-10-2019

    Batecs 25 Oct. - LA VILA VELLA (els secrets del passat)

    Amb dos hospitalencs molt apassionats per la història de la ciutat

  • Video: 18-10-2019

    18-10-2019

    Batecs 18 octubre. - CONVIURE AMB ANIMALS (em dona felicitat). Amb la Judith del Olmo, fundadora de Gats L'H

  • Video: 25-07-2020

    25-07-2020

    Resum de L'Informatiu del 20 al 24 de juliol

  • Video:

    Batecs 24 Jul. - SUPERACIÓ I COMPROMÍS els millors moments del Batecs

  • Video: 24/07/2020

    24/07/2020

    Entrevista de L'Informatiu - Clara Prats, biofísica Universitat Politècnica de Catalunya

  • Video: 23-07-2020

    23-07-2020

    L'Informatiu 23-07-2020

  • Video: 22-07-2020

    22-07-2020

    Ple Municipal juliol 2020 (3) - Mocions Cs, L'He en Comú Podem i PP

  • Video: 22-07-2020

    22-07-2020

    Ple Municipal juliol 2020 (2) - Mocions conjuntes i d'ERC

  • Video: 22-07-2020

    22-07-2020

    Ple Municipal juliol 2020 (1) - Dictàmens

Consensuat el nou Pacte Local per l'Ocupació 2020-2023

En temps rècord i circumstàncies excepcionals a causa de la pandèmia

Troben un refugi de la Guerra Civil durant les obres de la nova escola Ernest Lluch

Els estudis arqueològics n'hauran de determinar les característiques i l'estat de conservació

Cancel·lacions i reserves en l'últim minut per viatjar de vacances

El rebrots canvien els plans dels hospitalencs

Nissan i els sindicats acorden que no hi hagi acomiadaments fins a finals de 2021

La companyia es compromet a mantenir els llocs de feina i els treballadors abandonen la vaga

El Summer Experience es reprograma del 27 d'agost al 9 d'octubre

Amb activitats culturals a tots els districtes de la ciutat

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 27. 03. 2019

La síndica de greuges fa balanç d'actuació del 2018

Un total de 57 reclamacions registrades, la majoria queixes sobre l'espai públic

La síndica de greuges de L’H, Merche García, ha presentat davant el Ple l’informe corresponent als primers 11 mesos d’activitat l’Oficina de Suport als Òrgans de Defensa de la Ciutadania. En total, s’han registrat 57 reclamacions. L’espai públic i la convivència i el civisme centren la temàtica de la majoria de queixes admeses a tràmit. 

Durant el 2018, s’han adreçat a l’Oficina de Suport als Òrgans de Defensa de la Ciutadania 57 reclamacions, de les quals 50 han donat lloc a la incoació d’expedients de reclamació i 7 a actuacions d’informació i/o intermediació. D’aquestes reclamacions, 14 no han estat admeses a tràmit.

Recordem que el 9 de febrer de 2018 es va nomenar la primera síndica de greuges de L’Hospitalet i es va posar en marxa l’Oficina de Suport als Òrgans de Defensa de la Ciutadania, amb la missió de defensar els drets fonamentals i les llibertats públiques de la ciutadania de L’Hospitalet.

La síndica ha explicat que durant el darrer trimestre de l’any és quan s’han concentrat la major part de les reclamacions. En concret un 42%. “Hem detectat poca cultura i coneixement sobre l’administració entre la ciutadania i això ha fet que les tramitacions s’endarrereixin”, ha dit.

Davant la manca de coneixement del servei i dels procediments, García ha demanat suport a l’Ajuntament per engegar una campanya informativa per doni a conèixer aquest recurs a la ciutadania. “Ara estem fent un camí per construir una institució i ho hem de fer plegats”, ha conclòs.

Tots els grups municipals, han lloat la figura de Merche García i el compromís que ha demostrat com a primera síndica de greuges de L’H. L’oposició ha demanat al mateix temps més facilitats i agilitat a l’administració per respondre les queixes o adoptar mesures per millorar serveis a partir de les propostes de la síndica.

L’alcaldessa Núria Marín també ha valorat com a bona feina la tasca de García i ha reconegut que cal millorar i acostumar l’organització a comunicar millor i a respondre de manera més àgil al ciutadà.

Tipologia d’expedients admesos

Pel que fa als expedients admesos a tràmit, s’han qualificat de la següent manera: 2 greuges, 24 queixes, 5 suggeriments i 2 iniciatives d’ofici.

Les queixes tramitades enguany fan referència principalment a espai públic (21%), convivència i civisme (12,25%), serveis socials (7%), educació (9%), atenció ciutadana (10,5%), funció pública (3,5%), accessibilitat (7%) i transparència (3,5%). A 31 de desembre de 2018, 11 queixes han estat resoltes, finalitzades i tancades; 5 es troben en situació de resolució final pendent de resposta per part de l’àrea competent, i 8 es troben en situació de tramitació pendent de l’informe sol·licitat a l’àrea competent per realitzar la resolució final.

Pel que fa a la Comissió de Suggeriments i Reclamacions, durant l’any 2018 ha estudiat 5 suggeriments que fan referència a la millora a l’atenció ciutadana, a l’accés a la informació i als serveis públics d’ensenyament. D’aquests, 2 es troben amb resolució final, finalitzats o tancats; i els altres 3 es troben en resolució final i resten pendents de resposta per part de l’àrea competent.