Resum de L'Informatiu del 20 al 24 de gener Reproduir video

25-01-2020 Resum de L'Informatiu del 20 al 24 de gener

Destaquem Tots els vídeos

  • Video: 25-01-2020

    25-01-2020

    Resum de L'Informatiu del 20 al 24 de gener

  • Video: 24-01-2020

    24-01-2020

    L'Informatiu 24-01-2020

  • Video: 23-01-2020

    23-01-2020

    L'Informatiu 23-01-2020

  • Video: 22-01-2020

    22-01-2020

    L'Informatiu 22-01-2020

  • Video: 22-01-2020

    22-01-2020

    Aula L'H 22 de gener - Ioga a les aules amb RYE

  • Video: 22-01-2020

    22-01-2020

    Clips Aula L'H 22 de gener - A fons. Objectiu 100.000 a l'escola Santa Marta

  • Video: 21-01-2020

    21-01-2020

    L'Informatiu 21-01-2020

  • Video: 20-01-2020

    20-01-2020

    L'Informatiu 20-01-2020

  • Video: 18-01-2020

    18-01-2020

    Resum de L'Informatiu del 13 al 17 de gener

L'Hospi no vol sorpreses davant del Figueres

Podria debutar el darrer fitxatge: Antonio López

L'Ajuntament demana a la Generalitat que executi les obres de l'Escola Busquets i Punset

El centre ha patit desperfectes causats per les fortes ventades que ha portat el temporal Gloria

El CB L'Hospitalet vol posar peu i mig a la fase d'ascens

Visita la pista del Pardinyes Lleida (dissabte 18:30h)

La parròquia de la Mare de Déu de la Llum celebra la seva festa

Aquest dissabte, 25, a partir de quarts de 6 de la tarda, amb cant coral i sardanes

El temporal 'Gloria' fa caure 142 arbres a L'H

Alguns abonats dels Districtes IV i V han estat fins a 16 hores sense llum

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 27. 03. 2019

La síndica de greuges fa balanç d'actuació del 2018

Un total de 57 reclamacions registrades, la majoria queixes sobre l'espai públic

La síndica de greuges de L’H, Merche García, ha presentat davant el Ple l’informe corresponent als primers 11 mesos d’activitat l’Oficina de Suport als Òrgans de Defensa de la Ciutadania. En total, s’han registrat 57 reclamacions. L’espai públic i la convivència i el civisme centren la temàtica de la majoria de queixes admeses a tràmit. 

Durant el 2018, s’han adreçat a l’Oficina de Suport als Òrgans de Defensa de la Ciutadania 57 reclamacions, de les quals 50 han donat lloc a la incoació d’expedients de reclamació i 7 a actuacions d’informació i/o intermediació. D’aquestes reclamacions, 14 no han estat admeses a tràmit.

Recordem que el 9 de febrer de 2018 es va nomenar la primera síndica de greuges de L’Hospitalet i es va posar en marxa l’Oficina de Suport als Òrgans de Defensa de la Ciutadania, amb la missió de defensar els drets fonamentals i les llibertats públiques de la ciutadania de L’Hospitalet.

La síndica ha explicat que durant el darrer trimestre de l’any és quan s’han concentrat la major part de les reclamacions. En concret un 42%. “Hem detectat poca cultura i coneixement sobre l’administració entre la ciutadania i això ha fet que les tramitacions s’endarrereixin”, ha dit.

Davant la manca de coneixement del servei i dels procediments, García ha demanat suport a l’Ajuntament per engegar una campanya informativa per doni a conèixer aquest recurs a la ciutadania. “Ara estem fent un camí per construir una institució i ho hem de fer plegats”, ha conclòs.

Tots els grups municipals, han lloat la figura de Merche García i el compromís que ha demostrat com a primera síndica de greuges de L’H. L’oposició ha demanat al mateix temps més facilitats i agilitat a l’administració per respondre les queixes o adoptar mesures per millorar serveis a partir de les propostes de la síndica.

L’alcaldessa Núria Marín també ha valorat com a bona feina la tasca de García i ha reconegut que cal millorar i acostumar l’organització a comunicar millor i a respondre de manera més àgil al ciutadà.

Tipologia d’expedients admesos

Pel que fa als expedients admesos a tràmit, s’han qualificat de la següent manera: 2 greuges, 24 queixes, 5 suggeriments i 2 iniciatives d’ofici.

Les queixes tramitades enguany fan referència principalment a espai públic (21%), convivència i civisme (12,25%), serveis socials (7%), educació (9%), atenció ciutadana (10,5%), funció pública (3,5%), accessibilitat (7%) i transparència (3,5%). A 31 de desembre de 2018, 11 queixes han estat resoltes, finalitzades i tancades; 5 es troben en situació de resolució final pendent de resposta per part de l’àrea competent, i 8 es troben en situació de tramitació pendent de l’informe sol·licitat a l’àrea competent per realitzar la resolució final.

Pel que fa a la Comissió de Suggeriments i Reclamacions, durant l’any 2018 ha estudiat 5 suggeriments que fan referència a la millora a l’atenció ciutadana, a l’accés a la informació i als serveis públics d’ensenyament. D’aquests, 2 es troben amb resolució final, finalitzats o tancats; i els altres 3 es troben en resolució final i resten pendents de resposta per part de l’àrea competent.