• El soterrament de les vies de L'H, imprescindible per millorar Rodalies

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 24. 07. 2012

El soterrament de les vies de L'H, imprescindible per millorar Rodalies

Estudi de l'Institut Cerdà encarregat per l'Ajuntament

Per desenvolupar el pla previst per millorar la xarxa de Rodalies a Catalunya, i en especial, a l’àrea metropolitana, és imprescindible soterrar les vies de L’Hospitalet i construir l’intercanviador de la Torrassa. Així ho afirma l’Institut Cerdà en un estudi sobre l’impacte que tindria el soterrament de les vies, no només a L’H sinó a tot el país.

L’Ajuntament de L’Hospitalet ha encarregat aquest informe a la prestigiosa fundació independent arran de l’aturada temporal del projecte per falta de finançament, la qual cosa obligarà a prioritzar la inversió en infraestructures per destinar-les als cosasos que tinguin més incidència en el territori.

Precisament, l’Institut Cerdà posa de relleu que el soterrament de les vies, la construcció d’un pont a la línia de Vilanova i de l’intercanviador de la Torrassa són imprescindibles per abordar la millora de les línies més saturades, en especial, les de la costa. Juan Ortiz, responsable del estudi, afirma que “amb el projecte previst a L’Hospitalet s’uniran les dues línies de la costa, la del Llobregat i la del Litoral a través del túnel de la línia R, a la línia de Vilanova, i a l’intercanviador de la Torrassa es trobaran les línies de l’interior i de la costa. És un projecte de país, per a tota l’àrea metropolitana, no només per a L’Hospitalet

Segons Ortiz, del Pla de Rodalies dissenyat al seu dia l’Estat només ha executat el 7% i ha paralitzat les inversions. En aquest sentit “cal marcar una prioritat per fer les infraestrutures que afectin la mobilitat de més població, en aquest cas de L’Hospitalet i de tot l’àrea metropolitana. En aquest sentit, l’intercanviador de la Torrassa faria de ròtula per millorar la connexió i fer més accessible també la Zona Franca i el port de Barcelona”.

L’institut Cerdà també destaca en aquest estudi que el soterrament de les vies permetrà que L’Hospitalet recuperi una àmplia superfície de 400.000 metres quadrats per tal de finalitzar la tercera fase d ela reforma de la Granvia i la construcció del parc biomèdic BiopoL’H.

Aquesta fundació privada independent es dedica a fer projectes d’innovació lligats al territori, en especial sobre mobilitat, gestió mediambiental i energies.
 

Imprimir