• Una tercera passarel•la connecta Gornal i Bellvitge

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia diari 30. 07. 2008

Una tercera passarel•la connecta Gornal i Bellvitge

Enllaça les avingudes de Vilanova i d'Amèrica a l'alçada de la Granvia

La nova passarel•la permet salvar les vies d'ample convencional corresponents a la línia de Sant Vicenç de Calders-Vilanova-Barcelona, fins que no es dugui a terme el seu soterrament. En concret, el nou pas connecta l'avinguda de Vilanova amb l'avinguda d'Amèrica, a l'alçada de la Granvia. L'alcaldessa Núria Marín i el president d'Adif, Antonio González, l'han visitat.
Els barris del Gornal i de Bellvitge disposen d'una nova passarel•la de vianants que connecta les avingudes d'Amèrica i de Vilanova per sobre de les vies de Renfe.

L'alcaldessa, Núria Marín, i el president d'Adif, Antonio González, han visitat la que és la tercera passarel•la que uneix els dos barris.

De moment però, aquest pas no podrà ser utilitzat pels veïns amb mobilitat reduïda, ja que l'obra encara no està del tot adaptada. La plena operativitat arribarà a finals del mes de setembre, segons va explicar el president d'Adif, Antonio González.

Segons Núria Marín, amb aquesta obra es compleix una de les reivindicacions històriques dels dos barris.

Aquesta actuació forma part del conveni signat entre l'Ajuntament i l'empresa pública Adif per a la realització de diferents obres de millora urbanística a les zones afectades per l'arribada de l'AVE a Barcelona.

La construcció de la nova passarel•la que uneix les avingudes d'Amèrica i de Vilanova, als barris de Bellvitge i el Gornal respectivament, s'ha realitzat a l'espera que es soterrin totes les vies de Renfe al seu pas per L'Hospitalet. Uns treballs que estan previstos que finalitzin al voltant del 2011.

La nova passarel•la per a vianants, que se suma a les ja existents de Campoamor i avinguda d'Europa amb l'avinguda de Vilanova, és una estructura metàl•lica de 25,7m i un amplada de 3,30m. Els accessos es realitzen a través d'escales i també de rampes metàl•liques que sumen un total de 100 metres de longitud en zig-zag.

La rampa de la banda de Bellvitge ja està operativa, mentre que la del Gornal s'obrirà un cop finalitzin les obres d'urbanització que s'estan duent a terme als voltants.

Tuneladora per soterrar les vies
Durant la visita de Marín i Gomnzález a la passarel·la, l'alcaldessa es va referir a les obres de soterrament de les vies de Renfe que travessen la ciutat i va apuntar que tant l'Ajuntament com el Ministeri de Foment estan estudiant l'ús d'una tuneladora. Aquesta mesura, segons Marín, suposaria menys molèsties per als veins.

L'alcaldessa ha afegit que la tuneladora s'utilitzaria per fer els túnels en els dos quilòmetres de vies que se soterraran fins a la zona del carrer Llançà del barri de Collblanc. Mentrestant, Foment i l'Ajuntament han de decidir on començaria la tuneladora a perforar.

L'alcadessa ha recordat que les obres per al soterrament de les vies de Vilanova començaran l'any vinent i s'allargaran durant tres o quatre anys.

Ràdio L'Hospitalet- Canal-h.net 30/07/2008
Imprimir