Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 20. 06. 2010

Accés provisional per a l'estació L1 de la Torrassa

Funcionarà durant un any mentre es refà el vestíbul que connectarà amb L9 i L10

Durant un any aproximadament els usuaris del l'estació de la Torrassa de la L1 del Metro disposaran d'un accés provisional ubicat a les portes del parc de la Torrassa entre l'avinguda del Torrent Gornal i el carrer de Montseny.

Aquest accés provisional habilitat a peu de carrer romandrà obert mentre durin les obres de millora i ampliació del nou vestíbul d'aquesta estació, unes obres vinculades al projecte de construcció de l'intercanviador de la Torrassa que permetrà connectar la L1 amb les línies 9 i 10 i en un futur també amb el servei de Rodalies Renfe.

L'intercanviador entre l'L1 i les L9 i L10 comportarà un cost aproximat de 56 milions d'euros, a càrrec de la Generalitat de Catalunya.

El nou vestíbul de l'estació de la Torrassa actualment en construcció seran totalment accessibles per a persones amb mobilitat reduïda, ja que comptaran amb tres ascensors per enllaçar amb l'exterior i amb les andanes. També tindrà quatre sortides d'emergències.

Un nus intermodal a L'H

El futur intercanviador de la Torrassa entre la L1 i L9 tindrà una superfície útil de 800 m2 i disposarà de dos accessos: un a l'avinguda de Catalunya amb el Torrent Gornal, i l'altre a la banda sud el Torrent Gornal abans de creuar el pas inferior del ferrocarril. Disposarà de 5 ascensors. Un d'aquests connectarà l'exterior amb el vestíbul del futur intercanviador i dos més enllaçaran el vestíbul amb les dues andanes de L'1. Finalment els altres dos ascensors nous se situaran a l'estació de L9 i connectaran amb les dues andanes.

Es preveu que l'ampliació i adaptació de l'actual vestíbul es reobri la propera primavera, mentre que la connexió amb L9/L10, el 2012. L'estació de L'1 registra prop de 22.000 usuaris cada dia feiner i s'espera que aquesta xifra augmenti fins als 42.000 al conjunt de l'intercanviador L1-L9/L10.

En el futur, aquest intercanviador s'ampliarà per donar servei també amb les línies R2 i R4 de Rodalies. En aquest sentit, actualment el projecte constructiu d'aquesta actuació es troba en fase de redacció per part del Ministeri de Foment.

Imprimir