Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia entitats 02. 10. 2020

La Plataforma Recuperem el Castell de Bellvís vol que s'ampliï la zona protegida de la Sitja de la Torrassa

Vuitanta sis anys després es tornen a fer prospeccions arqueològiques

Vuitanta sis anys després es tornen a fer prospeccions arqueològiques a la Sitja de la Torrassa. L'any 1934 es van recuperar fragments de ceràmica grega i romana. Des de la Plataforma Recuperem el Castell de Bellvís es reivindica que s'amplii la zona protegida d'aquest indret.

El valor històric de les noves restes arqueològiques que s'han trobat en aquesta sitja a tocar del pont de la Torrassa i les vies del tren haurà de ser fixat per la direcció de Patrimoni de la Generalitat. Arran d'uns treballs d'ADIF, haurien aparegut diversos objectes i estris que podrien ser de l'època ibèrica.

L'Ajuntament ha demanat a la Generalitat que, a més d'analitzar les noves troballes, faci una planografia de tota la zona i que, com que hi té les competències, determini el possible tractament. el tinent d'alcalde de Cultura, David Quirós, ha dit que "s'ha trobat una sitja i el que vam demanar als arqueòlegs i tècnics d'Adif és la realització d'una planimetria de l'entorn per valorar si havia més restes d'aquestes característiques. no s'ha trobat res més i la sitja no es taparà".

La primera intervenció en aquesta sitja de la Torrassa prové dels anys 30, quan ja es van trobar restes ibèriques i romanes. Des de aleshores, aquesta sitja per emmagatzemar el gra forma part del catàleg de la Generalitat. Les troballes s'esposen al Museu de l'Hospitalet des dels anys 80.

Entitats dedicades a la preservació del patrimoni històric i cultural, com Defensem el Castell de Bellvis, també reclamen una actuació urgent perquè aquestes restes arqueològiques estiguin protegides. Cesar Ornat n'és membre. "Tenim una sitja de milers d'anys d'antiguitat i altres elements de la cornisa i volem que l'Ajuntament protegeixi aquests elements des de la riera Blanca fins el Gornal".
 

També caldrà determinar com pot afectar aquesta troballa al projecte de soterrament de les vies. David Quirós."Crec que aquestes troballes no han d'afectar al pla de soterrament pequè no estem parlant d'unes troballes molt grans però són els tècnics els qui han de valorar l'afectació si és que existeix".
 
L'Ajuntament està en contacte amb la direcció de Patrimoni de la Generalitat, amb l'objectiu de participar en el tractament arqueològic i fins i museístic que puguin tenir la sitja i les restes trobades i la plataforma Castell de Bellvis apel•la a la titularitat municipals dels terrenys per reclamar que s'instal•lin amb caràcter immediat elements de protecció de la sitja i de reforçament del talús.

Imprimir