- Enrere

Enviar aquesta notícia per e-mail Imprimir aquesta notícia ciutat 23. 02. 2021

El soroll dins les comunitats de veïns, motiu estrella de les queixes per incivisme el 2020

L'Ajuntament registra fins a 10.000 incidències més que l'any anterior

L’Oficina municipal de Gestió d’Incidències va registrar gairebé 31.800 incidències al llarg de 2020, 10.000 més que les que es van compatibilitzar l’any anterior. El motiu més freqüent va ser el soroll a les comunitats de veïns, seguit de l'ús de l'espai públic i l'activitat de diversos establiments.

Prop de 13.000 incidències van ser a les comunitats de veïns, amb un tema estrella: el soroll als habitatges, un aspecte agreujat pel confinament i per les restriccions de mobilitat derivades de la pandèmia.

Manuela Martínez Vargas, cap de l’Oficina municipal d’Incidències de Civisme i Convivència, ha explicat que arran de passar més temps a casa i, fins i tot, teletreballar des de casa, “hem començat a sentir més sorolls dins la comunitat de veïns i això ha fet que s’incrementin les queixes".

A banda del soroll, en l’estadística de 2020, també destaca l’ús de l’espai públic, amb 12.000 incidències. I ja a més distància, l’activitat d’establiments diversos, amb un total de 6.700 incidències.

En total, l’any 2020 es van rebre gairebé 24.500 trucades telefòniques. La via més habitual és trucar a la Guàrdia Urbana, però també a través d’altres canals de l’Ajuntament, com el TIC, el Telèfon d’Incidències de Civisme, el servei de mediació comunitària i diverses aplicacions mòbils, entre elles LHBenFet, que s'ha posat en marxa aquest més amb noves funcionalitats.

El tinent d’alcalde de Convivència i Seguretat, Pepe Castro, ha destacat que “la interacció d’aquests equips humans ha permès que l’any passat haguem atès 31.800 casos a la ciutat”.

Malgrat la pandèmia, el telèfon d’incidències no ha deixat de prestar servei presencial ni un sol dia i ha reforçat la interacció amb la ciutadania incorporant eines digitals com les videoconferències per tal de fer el seguiment de les incidències i derivar-les al departament més adient.

En paral•lel, l’equip d’agents cívics es va ampliar durant sis mesos amb 6 persones més, fins a un total de 16. Durant el confinament també hi van participar 8 persones del departament d’aparcaments regulats de l’empresa municipal La Farga.

El nombre d’actuacions de l’equip d’agents cívics es van enfilar a 73.800 en 2020, amb mesures antiCovid, com a capítol destacat.