El grup municipal de VOX, en un comunicat de premsa, denuncia el “malbaratament” que fa el PSC dels recursos públics per incrementar aquest 2026 la despesa en accions que fomenten el coneixement i ús del català. Segons VOX, el PSC manté “una croada ideològica contra l’espanyol, llengua d’ús aclaparadorament majoritari a la segona ciutat de Catalunya, on més de set de cada deu veïns utilitza el castellà com a llengua habitual”.
Des de VOX s’alerta que el pressupost municipal per al 2026 incrementa “injustificadament les partides destinades a polítiques d’imposició lingüística”. En concret, l’aportació al Consorci de Normalització Lingüística passa de 198.000 euros el 2025 a 298.000 euros el 2026, fet que suposa 100.000 euros més en un any, “mentre els problemes reals dels veïns segueixen sense atendre’s”, consideren.
A aquesta despesa directa se sumen altres com la prevista per a la compra de fons bibliogràfic prioritàriament en català o els recursos destinats als plans educatius d’entorn que inclouen activitats extraescolars, tallers de llengua i reforç educatiu, “tots orientats en la mateixa direcció ideológica”, segons VOX.
El portaveu de VOX, Francisco González, ha denunciat que “mentre els barris pateixen inseguretat, brutícia i manca de serveis, el govern municipal prefereix gastar centenars de milers d’euros a imposar una agenda lingüística aliena a la realitat social de la ciutat”. Des de VOX s’exigeix al PSC que “posi fi a aquestes polítiques sectàries i respecti la llibertat lingüística dels veïns de L’Hospitalet, garantint que els recursos públics es destinin a millorar-ne la qualitat de vida”.