L’Ajuntament està reforçant el control de les zones DUM (àrees de distribució urbana de mercaderies) conegudes com zones de càrrega i descarrega o zones grogues per garantir-ne el bon ús. Per fer-ho compta amb dos nous vehicles elèctrics equipats amb càmeres d’altar precisió i tecnologia de reconeixement de matrícules. Hem viatjat en un d’aquests cotxes.
Els vehicles fan fotos mentre circulen i després el personal valida les dades. El sistema està connectat amb l’aplicació SPRO de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, a través de la qual els conductors que estacionen a les zones DUM gestionen el tiquet d’aparcament. Els vehicles de control comprovena si els cotxes estacionats a les zones DUM tenen el tiquet actiu, si s’ha sobrepassat el temps o bé si són vehicles no autoritzats. En cas de no complir la normativa, s‘envia la sanció.


L’objectiu és aconseguir una mobilitat més ordenada i sostenible i que es faci un bon ús d’aquestes zones. “Per a les empreses i els comerços és necessari que hi hagi una rotació perquè la zona de càrrega i descàrrega sigui efectiva i que els veïns no la utilitzin en l’horari en què no està permès”, ha explicat Óscar Ibáñez, regidor de Ciutat Sostenible i Accessible.
Durant 15 dies, el sistema ha estat en fase de proves i s’han col·locat més de 2.500 avisos als parabrises dels vehicles. Des d’aquest dijous ja es multa als conductors que no en facin un bon ús.
A les zones de càrrega i descarrega hi poden estacionar vehicles comercials sense superar els 30 minuts i validant el tiquet a través de l’aplicació mòbil.