Comerciants i veïns dels barris de Pubilla Cases i Can Serra s’han organitzat per crear una xarxa de suport davant els diversos casos de robatoris i aldarulls que s’han trobat en els darrers temps. Ho han canalitzat a través d’un grup de whatsapp i cartells informatius. L’Ajuntament afirma que ja ha reaccionat i que s’han intensificat els operatius i que les dades de delictes comencen a baixar.
Els veïns, però, es mostres preocupats. L’Andrea Camps regenta diferents forns de pa a L’Hospitalet i en només una setmana va patir cinc atracaments en els seus establiments, un d’ells amb un ganivet de grans dimensions. Va traslladar el que li havia passat a l’Associació de Comerciants de Pubilla Cases i Can Serra i, veient que en les darreres setmanes més comerciants havien patit robatoris, van decidir prendre mesures.
Han decidit crear un grup de whatsapp on els comerciants s’avisen del que veuen. Així ho explica Marisa Pozo, presidenta de l’Associació de Comerciants de Pubilla Cases i Can Serra. “Quan es detecta que hi ha gent sospitosa en alguna zona o que hi ha un grup de patinets que estan vigilant, ens avisem perquè anem amb precaució”, explica Pozo. “Hi ha molta inseguretat, estem patint robatoris, atracaments i estem en una situació del comerç superdepriment” recalca la presidenta de l’Associació de Comerciants de Pubilla Cases-Can Serra.



Els que també s’han organitzat en un grup de whatsapp són els veïns de Pubilla Cases dels carrers Empúries i Empordà, que denuncien fets com baralles a altes hores de la matinada, bars musicals sorollosos i fins i tot narcopisos.
L’Ajuntament afirma que s’han intensificat els operatius i que els delictes comencen a baixar
Des de l’equip de govern destaquen que les accions policials s’han intensificat a Pubilla Cases i Can Serra. Com a exemple d’aquest increment d’operatius, posen la mateixa operació Kanpai d’ahir amb la multireincidència, els operatius Nautilius contra els locals d’oci nocturns que incompleixen les normatives i les operacions Brida.
Afirmen que les dades que tenen així ho marquen. Després d’un increment d’un 60% dels furts i robatoris amb violència i intimidació a Pubilla Cases i Can Serra en els dos primers mesos de l’any respecte el 2024, a partir del març i l’abril aquests delictes han baixat un 3%.
“Ens comenten des de Mossos i Guàrdia Urbana que les dades comencen a baixar. En el moment que es van començar a intensificar els controls de Kanpai i de Brida, els resultats ens van donant la raó que anem pel bon camí”, explica el regidor de Pubilla Cases-Can Serra, David Torres.
Des de la Guàrdia Urbana destaquen que aquestes actuacions policials es fan també a partir de la informació de veïns i comerciants, amb qui es reuneixen de forma periòdica. És una manera de detectar els punts on es cometen més delictes. Així, per exemple, des del febrer han posat un dispositiu conjunt amb la policia d’Esplugues a l’avinguda Severo Ochoa per evitar robatoris i també pel mercat ambulant no autoritzat.
“Aquí hem establert un dispositiu conjunt amb la policia local d’Esplugues i amb la informació que rebem dels comerciants anem redirigint l’actuació” explica Josep Maria Munté, sargent de la Guàrdia Urbana, responsable de Florida-Les Planes i Pubilla Cases-Can Serra.
Fan un cartell per penjar als comerços
Una altra mesura que han dut a terme els veïns i comerciants de la zona és penjar cartells a l’entrada dels comerços on alerten als delinqüents que estan organitzats. “A veure si aconseguim que hi hagi una resposta més ràpida per part de l’administració perquè ens sentim molt desemparats” explica Ana Isabel Zorzo, propietària del bar Lleida davant de l’Hospital General de L’Hospitalet. “Quan la gent surt de l’hospital, es fan estrebades a bosses i mòbils i de cadenes. Tinc dos clients a qui els ha passat”.



Els comerciants de Pubilla Cases i Can Serra ja van denunciar aquesta inseguretat al Ple. Segueixen demanant solucions i davant d’una resposta policial que consideren insuficient han presentat una queixa amb els veïns davant el Síndic de Greuges de Catalunya.