Una desena de centres educatius públics van presentar dijous, 19 de juny, al Parlament de Catalunya una proposta de resolució amb caràcter d’urgència extraordinària per demanar al Govern que estabilitzi els equips socials de les escoles i instituts d’alta i màxima complexitat.

Segons ha explicat un equip de representants de l’Institut Eduard Fontserè, al barri de les Planes, excepte PP i PSOE, que no es van presentar, la resta de forces polítiques es van comprometre a portar a tràmit aquesta resolució.

Precisament, l’Institut Eduard Fontserè és un dels centres afectats, ja que la continuïtat de la tècnica d’integració social, Elena Aracil, i l’educadora social, Tània Moriana, no està garantida malgrat que el projecte que desenvolupen des de fa tres anys es prorrogarà, com a mínim, durant dos anys més.

L’Institut Eduard Fontserè com a punta de llança d’un problema de país

Elena Aracil, tècnica d’integració social, ha explicat als Mitjans de Comunicació que la “la part més bonica és que al Fontserè hem anat tots a una, inclosa la direcció i el claustre. Això és el que ha fet que aquest centre fos la punta de llança de la petició que estem fent”.

El passat 3 de juny l’Institut Eduard Fontserè va convocar una jornada de vaga que va servir per donar visibilitat a una problemàtica que afecta a més d’una cinquantena de centres educatius del territori català.

El professor de català del Fontserè, Gerard de Josep, ha recordat que “l’estabilització de les nostres treballadores és clau per poder construir projectes a llarg termini i perquè tot l’esforç que han dedicat pugui donar els seus fruits”.

L’equip de professors té un calendari estiuenc ben atapeït a l’espera de la comissió d’educació i trobades amb sindicats amb l’objectiu de fer totes les passes possibles.