La Fundació Bofill ha presentat el seu darrer projecte, Code Club, un projecte adreçat a l’alumnat de quart, cinquè i sisè de primària que vol popularitzar l’aprenentatge del llenguatge de programació i les competències digitals. És de caràcter gratuït i s’ofereix fora de l’horari escolar, ja sigui a la tarda o al migdia.

Code Club està adreçat a tots els infants, però prioritzen que hi participin aquelles famílies que no tenen fàcil accedir a activitats extraescolars tecnològiques. A més a més animen a participar a les noies, combatent així les barreres de gènere.

Carles Nieto, director del programa, ha explicat al programa Aula L’H que és important fer aquesta mena d’activitats gratuïtes, ja que només el 5% de les famílies trien extraescolars tecnològiques.

En què consisteix?

Aquesta activitat es desenvolupa al llarg de 16 sessions de dues hores cada una, un dia per setmana. Depenent del centre es realitza al migdia o a la tarda.

Es desenvolupa en dos blocs. El primer bloc es diu desendollada i tracta de combinar activitats sense pantalla perquè l’alumnat desenvolupi un pensament crític envers la tecnologia. També es treballa un ús responsable de les pantalles.

Al segon bloc els alumnes cooperen en parelles o grups petits per treballar la programació a través de la plataforma Scratch, una plataforma gratuïta pensada pels infants, ja que és d’accés gratuït fàcil i dinàmica perquè els alumnes puguin aprendre d’una manera més creativa a través de diferents blocs.

Actualment, treballen amb uns 135 alumnes hospitalencs repartits en 9 escoles de la ciutat: Josep Janes, La Marina, Frederic Mistral, Maria Miret, Charlie Rivers, Bernat Desclot, Escola Sant Gervasi, Folch i Torres i per últim l’escola Guttmar.

Yolanda Vicente, professora de l’escola Bernat Desclot, ha comentat al programa Aula LH que l’alumnat ha de tenir un espai segur on treballar els continguts adequats per comprendre les noves tecnologies. “Aquest programa és tot un èxit a l’escola, fins i tot tenim llista d’espera i esperem que es faci una segona edició”, comentava la Yolanda.

A més dels tallers per a l’alumnat del Code Club, la fundació Bofill oferirà durant el mes de maig activitats sobre intel·ligència artificial adreçades a les famílies i el professorat. I al mes de juny faran una gran festa de cloenda amb la participació de totes les escoles que segueixen el Code Club.